ساخت ژل درمان آفت‌های دهانی توسط پژوهشگران ایرانی

۱۹م آذر ،

ساخت ژل درمان آفت‌های دهانی توسط پژوهشگران ایرانی

ساخت ژل درمان آفت‌های دهانی توسط پژوهشگران ایرانی

پژوهشگران ایرانی موفق به ساخت ژل مؤثر در درمان آفت‌های دهانی شدند.

به گزارش راسخون به نقل از ایسنا، دکتر فرهاد شفیعی در حاشیه کنگره بین المللی مواد دندانی گفت: ساخت ژل گیاهی موثر در درمان آفت‌های دهانی برای اولین بار در دنیا از موفقیت‌های پژوهشگران ایرانی در حوزه مواد دندانی در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده است.

وی ادامه داد: این ژل تاکنون به تایید معاونت پژوهشی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران رسیده است. همچنین در ایران ثبت اختراع و در ایالات متحده امریکا نیز به ثبت رسیده است.

این استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران آفت را از ضایعات مخاطی دهان برشمرد و افزود: بیمار مبتلا به آفت دهانی به هنگام صرف غذا و صحبت کردن دچار درد و ناراحتی می‌شود.

شفیعی گفت: فقط ۲۰ ثانیه استفاده از این ژل التیام آفت دهانی را بدنبال دارد و بدون توجه بیمار ضایعه آفت دهانی در مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت بهبود می‌یابد.

وی اظهار امیدواری کرد: در شرکت دانش بنیانی تحت عنوان کاوشگران سلامت بنیان در مرکز رشد دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران بتوانیم این محصول را تولید و صادر کنیم.

بر اساس این گزارش، اولین کنگره بین‌المللی مواد دندانی ایران با همکاری دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و انجمن دندانپزشکی ایران که از ۱۷ آذر ماه در سالن شهید دکتر هدایت دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران آغاز شده است، فردا به کار خود پایان می‌دهد.
/۲۷۵۹/


اخبار راسخون / علم و فناوری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.