ساخت ۱۰۰ هزار مسجد برای رفع کمبودها مورد نیاز است

حجت الاسلام ‘مجتبی کلباسی’ روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در بیرجند افزود: در مناطق جاده ای نیز با کمبود مسجد مواجه هستیم لذا ساخت حدود هزار مسجد در برخی جاده ها مورد نیاز است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون نماز جماعت در ۹۰ درصد مدارس کشور برپا می شود گفت: ۱۷ هزار روحانی نماز جماعت را در مدارس اقامه می کنند.

او همچنین افزود: در برخی استانها با کمبود روحانی برای برگزاری نمازهای جماعت توسط روحانیون مواجه هستیم.

قائم مقام ستاد اقامه نماز گفت: ۵۰ هزار نماز جماعت در طول سال در مدارس کشور اقامه می شود.

حجت الاسلام کلباسی در ادامه با بیان اینکه برپایی نماز جماعت صبح در بسیاری از مساجد کمرنگ است افزود: ترویج و فرهنگ سازی در این زمینه بسایر جدی است که اهرمهای تشویقی را در این زمینه پیش بینی کرده ایم.

وی در ادامه گفت: ماه رمضان بهترین زمان برای ترویج فرهنگ نماز و نمازخوانی است.

او افزود: رمضان ماه بهار قرآن و مهم‌ترین زمان برای پرداختن به اشاعه فرهنگ نماز است.

وی گفت: اگر مروری در قرآن داشته باشیم به خوبی مشاهده می‌ کنیم که در همه جا بر اقامه نماز سفارش شده که این اهمیت نماز را نشان می ‌دهد.

حجت‌الاسلام کلباسی ادامه داد: نماز پایه ‌ای است که بسیاری از موارد را می‌ توان با آن بنا کرد و حضور در نماز جماعت سبب سعادت دنیا و آخرت می‌ شود لذا می ‌طلبد در جامعه اسلامی اقامه نماز بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی نظارت و هدایت دستگاههای دولتی و معرفت افزایی درعرصه نماز را دو کار مهم برای توسعه فرهنگ نماز در کشور ذکر و بیان کرد: در این راستا اجرای برنامه هایی مانند ‘یاوران نماز، آموزش نماز در گروههای خانواده و دانشجویی و برگزاری همایش ملی نماز’ تاثیرگذار است.

۶۶۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۲۷۵۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.