ساخت ۴۰۰ مجمتع خدماتی- رفاهی در جاده‌ها/ تجیهز راه‌ها به دوربین

شهریار افندی زاده در گفتگو با مهر به ایجاد امکانات و خدمات رفاهی و استراحت مسافران و رانندگان در طول محورهای کشور تاکید کرد و اظهارداشت: تا سال ۹۰ در مجموع ۲۴۹ موافقت اصولی احداث مجتمع‌های خدماتی، رفاهی بین راهی صادر شده است و تا پایان سال گذشته ۴۰۴ مجتمع خدمات رفاهی نیز در طول محورهای کشور احداث و بهره برداری شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: از ابتدای امسال هم ۱۱۴ موافقت اصولی در این زمینه صادر شده است و ۴۰۰ مجتمع جدید در دست ساخت است.

افندی زاده به افزایش سرمایه گذاری بخش خصوصی در این بخش اشاره کرد و افزود: تعداد این مجتمع های بین راهی تا پایان سال ۹۲ باید به ۸۰۰ مجتمع افزایش یابد.

وی همچنین از نوسازی سه هزار دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس طی سال گذشه خبرد داد و افزود: امسال هم برنامه‌ریزی شده با اعطای تسهیلات با نرخ سود کمتر به این بخش، زمینه نوسازی یکهزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس، یکهزار دستگاه مینی‌بوس و دو هزار دستگاه سواری و دو هزار دستگاه کامیون فراهم شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه در سال ۹۰ تلفات در جاده های برون شهری و روستایی در کشور ۱۴٫۵ درصد کاهش یافت، گفت: طی سه ماه اول امسال هم نسبت به همین زمان در سال قبل ۶ درصد کاهش داشته است.

معاون وزیر راه  وشهرسازی با اشاره به عامل سرعت در حوادث رانندگی، از تجهیز دو هزار و ۷۰۰ کیلومتر از محورهای کشور به دوربین های ثبت سرعت در سال جاری خبر داد و افزود: با نصب این دوربین ها طول مسیرهای تحت کنترل این دوربین ها در کشور به ۶ هزار کیلومتر می رسد و این سیستم به گونه‌ای طراحی شده که اطلاعات دوربین‌ها، در لحظه، در اختیار پاسگاه های پلیس قرار می گیرد و فاصله، زمان و سرعت وسیله نقلیه را مشخص می کند.

وی استفاده از دوربین‌های تصویری و نظارتی را از دیگر اقدامات این سازمان به منظور کنترل بیشتر محورها و کاهش حوادث رانندگی دانست و افزود: این طرح در سطح ۱۴ استان کشور در طول دو هزار و ۷۰۰ کیلومتر اجرا می شود.

افندی زاده تصریح کرد: امسال ۸۵۰ نقطه پرحادثه در طول محورهای کشور شناسایی شده که تاکنون ۳۵ درصد این نقاط اصلاح شده و تلاش می شود با اصلاح آنها بخشی از مشکل محورها رفع شود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.