ساخت ۵ فرودگاه تازه در کشور

۱۱اردیبهشت،

99-13.JPG

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور از تاسیس پنج فرودگاه تازه در کشور خبر داد و گفت: فرودگاه‌های گناباد، شهید مدرس تربت حیدریه، سقز، ولیعصر در نزدیکی بروجرد مجوز تاسیس گرفته‌اند و فرودگاه سلفچگان قم به عنوان اولین فرودگاه خصوصی کشور در حال ساخت است که در آینده پنج فرودگاه به مجموعه فرودگاه‌های کشور اضافه می‌شوند.

محمود رسولی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به تصویب آیین‌نامه تاسیس فرودگاه‌های کشور به منظور برطرف شدن خلأ در این زمینه، اظهار کرد: طی هفته قبل آیین‌نامه‌ای به تصویب دولت رسید که ضوابط تاسیس فرودگاه تازه را مشخص می‌کند.

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور افزود: آیین‌نامه تاسیس فرودگاه‌های تازه با همکاری سازمان‌های هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌های کشور تدوین و در هیات دولت تصویب شد زیرا در این زمینه خلأ قانونی وجود داشت و برطرف کردن آن الزام‌آور بود.

وی خاطر نشان کرد: براساس یکی از بندهای آیین‌نامه تاسیس فرودگاه‌های تازه، هرگونه تاسیس فرودگاه باید به سازمان هواپیمایی کشوری و کمیته فضای کشور اعلام شود و پس از بررسی، مجوز‌های اجرای طرح به متقاضیان تاسیس داده شود.

رسولی‌نژاد با بیان این‌که قبل از این پروسه تاسیس فرودگاه تازه به همین شکل در جریان بود، تاکید کرد: آیین‌نامه تصویب‌شده اخیر در هیات دولت پروسه‌ی کسب مجوز و ساخت فرودگاه تازه را مستند کرد زیرا در کل هدف تدوین‌کنندگان این آیین‌نامه مستند‌سازی اموری است که در زمینه‌ی ساخت فرودگاه تازه انجام می‌شود.

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور اعلام کرد: درخواست‌های متعددی در نقاط مختلف کشور برای ساخت فرودگاه به ما می‌رسد؛ به‌طور مثال نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست تاسیس فرودگاه در شهرهای مختلف را مطرح کرده‌اند.

به گفته‌ی وی تمامی درخواست‌ها تایید نمی‌شود. بعضی از دلایل صادر‌نشدن مجوز برای درخواست تاسیس فرودگاه تازه همجواری فرودگاه‌های دیگر و فاصله‌ کم آنها است. هم‌چنین مسائل امنیتی و نداشتن توجیه اقتصادی سبب می‌شود تمام درخواست‌ها برای تاسیس فرودگاه تایید نشود.

رسولی‌نژاد گفت: در حال حاضر پنج فرودگاه تازه برای احداث مجوز‌های لازم را اخذ کرده‌اند.

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور اعلام کرد: فرودگاه‌های گناباد، شهید مدرس تربت حیدریه، سقز، ولیعصر در نزدیکی بروجرد چهار فرودگاهی می باشند که برای تاسیس مجوز گرفته‌اند. همچنین فرودگاه ماکو به دنبال اخذ مجوز و آغاز کار است.

وی به اولین فرودگاه خصوصی کشور اشاره کرد و گفت: فرودگاه سلفچگان قم به عنوان اولین فرودگاه خصوصی کشور در حال ساخت است و به این ترتیب در آینده پنج فرودگاه به مجموعه فرودگاه‌های کشور اضافه می‌شوند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.