ساخت ۶ سریال برای ۴ باکس نمایشی ماه رمضان

۲۷خردادماه،

به گزارش خبرنگار تلویزیون سینماپرس،  سریال های مناسبتی معمولا از استقبال خوب مخاطبان برخوردار می باشند و جزو آثاری محسوب می شوند که در میان حجم انبوه تولیدات تلویزیونی، به سهولت دیده و در معرض قضاوت مخاطبان قرار می گیرند. اغلب بازیگرها به بازی در سریال های مناسبتی تمایل دارند و این سریال ها نسبت به دیگر مجموعه ها مورد حمایت بیشتر بعضی نهادها و سازمان ها قرار می گیرند. حتی در زمینه اختصاص بودجه نیز به این تولیدات بودجه به صورت منظم تعلق می گیرد و نهادها و سازمان ها نیز به سرمایه گذاری در تولید این آثار تمایل دارند. این مساله مهم ترین سببی است که سبب شده تا شبکه ها گاه به طور همزمان ساخت چند سریال را در پیش بگیرند و سپس از میان آنها یکی را برای نمایش در ماه رمضان انتخاب کنند. 

در میان شبکه های مختلف چهار شبکه ی (یک، دو، سه و پنج)  به طور معمول به پخش سریال مناسبتی در ایام مختلف می پردازند. امسال زمان اذان مغرب در ماه رمضان حوالی ساعت ۲۱ است و در این فاصله تا ساعت ۲۴، سه باکس نمایش سریال وجود دارد. شنیده ها حاکی است امسال هم مانند دو سال قبل، تلویزیون یکی از سریال هایش را پیش از اذان مغرب پخش خواهد کرد. با این حساب چهار سریال امکان نمایش در ماه رمضان را خواهند داشت اما تعداد سریال هایی که این روزها به عنوان سریال های ماه رمضان مقابل دوربین می روند بیش از این تعداد است. 

تغییر سریال ماه رمضان شبکه ی یک از «دودکش» به «بچه های نسبتا بد»

شبکه یک ابتدا قرار بود ماه رمضان امسال سریال «دودکش» به کارگردانی محمدحسین لطیفی را به پخش برساند اما طبق گزارش سینماپرس اکنون «بچه های نسبتا بد» به کارگردانی سیروس مقدم به مهمانی ماه رمضان در شبکه یک می رود.گروه سازنده سریال بچه های نسبتا بد این روزها ساخت سریال را آغاز کرده اند اما مدیر شبکه یک در تازه ترین مصاحبه خود اعلام کرده شبکه یک قطعا سریال دودکش را برای ماه رمضان پخش خواهد کرد. حال باید منتظر ماند تا در سه هفته باقیمانده تکلیف سریال شبکه یک مشخص شود هرچند بعید نیست سریال سیروس مقدم به سبب محتوای متناسب با ماه رمضان، ناگهان دوباره در دستور کار قرار گیرد. 

«شاید برای شما اتفاق بیفتد» یا «دروازه بهشت» ؟

طبق گزارش روابط عمومی شبکه پنج با همین مشخصه سریال «شاید برای شما اتفاق بیفتد» به کارگردانی اکبر معظمی و «دروازه بهشت» به کارگردانی مهدی صباغ زاده برای پخش در ماه رمضان در دست ساخت می باشند، در پی گیری خبرنگار ما دربارهٔ چگونگی گنجاندن دو سریال در زمان بندی پخش اعلام شد ساعت پخش این دو سریال هنوز مشخص نشده است و امکان تغییرات وجود دارد.

مجموعه ی «دروازه بهشت» به کارگردانی مهدی صباغ زاده سریالی است با محتوی طنز اجتماعی که هنرمندانی چون اکبر عبدی، مجید مظفری، شهره لرستانی، لاله اسکندری، افشین هاشمی، زهیر یاری ، مریم امیر جلالی و… در آن به ایفای نقش می پردازند و برای رسیدن به پخش تدوین آن به طور هم زمان در حال انجام است.

«شاید برای شما اتفاق بیفتد» نیز با تم اخلاقی و آموزشی، اپیزود «دل، شکسته نباید داشت» را به نویسندگی محمد محمودسلطانی و مسعود کرمی براساس طرحی از مصطفی زندی کلید زده است که کارگردانی این اپیزود نیز بر عهده احمد معظمی است. به نظر می رسد این سریال گزینه پخش پیش از افطار باشد هرچند هیچ یک از سازندگان این دو اثر درخصوص زمان پخش سریال به طور قطعی اعلام نظر نمی کنند اما شنیده شده اعلام خبر ساخت دروازه بهشت برای ماه رمضان باعت شده تا یک اسپانسر حاضر به پرداخت مبلغی حدودا ۸۰۰ میلیونی برای مشارکت در ساخت این سریال شود و با همین تمهید، ساخت سریال مذکور آغاز شده است. 

شبکه دو امسال قرار است سریال «خروس» ساخته سعید آقاخانی را در ایام ماه رمضان پخش کند. سریال «مادرانه» هم گزینه شبکه سه برای ماه رمضان است. تولید سریال اول به پایان رسیده و سریال دوم نیز همچنان در حال تولید است اما از میان شش سریالی که به نیت پخش در ماه رمضان وارد مرحله تولید شده اند، به احتمال بسیار فقط ۴ سریال شانس نمایش در این ایام را دارند و دو سریال دیگر باید منتظر زمان مناسب تری برای پخش باشند. 

انتهای پیام/ ع. ن ـ ب.ب


سینماپرس
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.