ساده زیستی در آثار تلویزیونی تشویش را از مردم دور می کند

۱۱اردیبهشت،

ساده زیستی در آثار تلویزیونی با دور کردن مردم از تشویش برای دست یابی به لوازم تازه، آن ها را به آرامش می‌رساند.

محمد صادق آذین؛ تهیه کننده و مدیر تولید سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو  تلویزیون باشگاه خبرنگاران در خصوص ساده زیستی در تلویزیون گفت: تجمل گرایی با توجه به وضع اقتصادی مردم به خصوص در حال حاضر واجب نیست.

وی افزود: جامعه ای که تلویزیون ایران را می‌بینند متوسط رو به پایین است پس به ساده زیستی باید بیشتر توجه کنیم.

این تهیه کننده عنوان کرد: هر چه قدر که سریال ها به این مقوله بیشتر توجه کنند سریال های موفق تری خواهند بود.

آذین بیان کرد: با بسیار پرداختن به مقوله های تجمل گرایی احساس کمبود را در مردم بیشتر تشدید و فشارها و عقده های روانی را بسیار می کنیم و این موضوع به خاطر بسیار کردن هنجارهای اجتماعی و روانی در سطح جامعه درست نیست.

سریال نافذتر در بطن جامعه موفق تر است و هر چقدر به ساده زیستی در سریال ها توجه شود سریال به این هدف نزدیک می گردد پس نباید جامعه را با تجمل گرایی دچار تشویش کنیم.

آذین افزود: سریال پایتخت و سریال هایی که به مقوله ساده زیستی توجه می‌کنند صد در صد سریال های موفق تری می باشند.

این تهیه کننده ادامه داد: در این سریال ها صمیمیت بیشتر و پررنگ تر نشان داده می گردد در واقع وقتی به تجمل گرایی بسیار توجه شود نتیجه اش این می گردد که یک سری وسایل و ابزار لازم برای زندگی به جای وسیله هدف می شوند.

وی اظهار داشت: وقتی به مقوله تجمل گرایی بسیار توجه شود نتیجه اش این می گردد که ما به جای خودمان برای وسایل زندگی کنیم.

آذین بیان کرد: در سریال های کلاسیک و بعضی از فیلم نامه ها در این حوزه ما عملا موفق نبوده ایم و علاوه بر آن در حال حاضر شبکه های ماهواره ای که مخاطبان را به خود جذب می کنند و این موضوع سبب افزایش سطح تجملات در جامعه شده که افزایش تعداد مخاطبان این گونه شبکه ها هم سبب افزایش تجمل گرایی شده است.

وی ادامه داد: البته در بخشی از سریال ها هم کم توجهی شده و اینکه نباید سریال هایی بسازیم که رو به تجمل گرایی برود و در این بین شبکه های ماهواره ای بیشتر مردم را به تجمل گرایی تشویق می کنند.

این تهیه کننده بیان کرد: در سریال های کلاسیک در بعضی از سریال هایمان کم توجهی شده و بایستی فیلمنامه ای بنویسیم که به سمت ساده زیستی برود.

وی افزود: در این سالها در سریال ها و فیلم های ما تجمل گرایی آنچنان نشان نداده اند بلکه در این میان شبکه های ماهواره ای است که سبب تجمل گرایی شده است.

آذین خاطرنشان کرد: البته ناگفته نماند که همه مخاطبان مربوط به تلویزیون ایران نیستند بلکه بعضی ها در جامعه و در خیابان و مغازه ها با دیدن مبلمان خارج از منزل این تجمل گرایی را می‌بینند که این ها همه در افزایش تجمل گرایی در جامعه و افزایش سطح توقع مان از سطح زندگی می گردد که  این درست نیست./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.