سازمان بنادر و دریانوردی حوادث دریایی را کنترل می کند

۲۸ آبان ،

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور اعلام کرد: مسوولیت سوانح دریایی برعهده سازمان بنادر نیست و این سازمان تنها بررسی سبب اتفاق و پیشگیری از آن را با کنترل بنادر و بازدید دوره‌ای برعهده دارد.

به گزارش تفسیری خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، سیدعلی استیری در نشست خبری امضای تفاهم نامه امداد و نجات دریایی با بیان اینکه  ایران باید پاسخگو به کنوانسیون IMO در خصوص امداد و نجات حوادث دریایی باشیم و به وظایف خود در این کنواسیون عمل کنیم، گفت: سازمان بنادر و دریانوردی متولی حفظ جان اشخاص و محیط زیست است.

وی افزود: طبق مصوبه هیات وزیران باید دیگر ارگان‌ها در انجام مسوولیت سازمان بنادر در حفظ جان انسان‌ها و محیط زیست کمک کنند و تفاهم‌نامه امروز در این جهت و برای رسیدن به این هدف است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور تصریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی کشور مسئول حوادث و سوانح دریایی نیست و وظیفه‌آن امدادر سانی و نجات و همچنین بررسی سبب سانجه و جلوگیری از تکرار آن است.

وی در ادامه اظهار داشت: آنچه مهم است استفاده از امکانات موجود برای جست‌وجو، امداد و نجات دریایی است تا بتوانیم در کمترین وقت در محل سانحه حضور یافته و جان سانحه دیده را نجات دهیم.

استیری با بیان این‌که سازمان بنادر نماینده ایران در IMO و پاسخگوی تکالیف پذیرفته شده در این زمینه است، خاطرنشان کرد: ممیزی سال قبل IMO در ایران بسیار خوب بود اما کار سخت حفظ این نتیجه است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور اجرای ممیزی‌های IMO را از سال ۲۰۲۴ اجباری اعلام و اظهار کرد: در جریان سوانح دریایی آنچه مهم است این که سازمان بنادر را مسوول سوانح می دانند سازمان بررسی سبب سوانح را برعهده دارد و روش‌های جلوگیری از آن در صورت کشف سبب را مشخص و اجرا می‌کند./س


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.