ساعت‌های سوئیسی همچنان پرمشتری است

۰۳م اسفند ،

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامۀ اقتصادی لزاکو، صادرات ساعت‌های سوئیس در ماه ژانویه، با افزایش ۱۰٫۸ درصدی به ۱٫۵ میلیارد فرانک سوئیسی(۱٫۲ میلیارد یورو) رسید. شاخص صعودی صادرات ساعت‌های سوئیسی به رغم بالا بودن در سال قبل، دینامیسم صادرات در ماه اول ۲۰۲۴ را متوقف نکرده است.
در سال ۲۰۱۲، صادرات ساعت‌های سوئیسی برای اولین بار با عبور از مرز ۲۰ میلیارد فرانک سوئیسی، رکود سالهای قبل را شکست. اما در ماه ژانویه صادرات به چین-موتور رشد تولید ساعت‌های سوئیسی در سالهای اخیر- به ۹٫۹% کاهش یافته است. صادرات به ایالات متحده آمریکا-از دیگر بازارهای مهم ساعت‌های سوئیسی نیز ۷% کاهش یافته است. اما صادرات به هنگ کنگ-مهمترین خریدار ساعت‌های سوئیسی ۹٫۴% افزایش یافته است.
گفتنی است طبق اطلاعات انتشار یافته از سوی فدراسیون سوئیس، این کشور در ماه ژانویه با افزایش صادرات به آمریکای شمالی و کشورهای عضو اتحادیه اروپا مازاد تجاریِ معادل ۲٫۱ میلیارد فرانک سوئیسی(۱٫۷ میلیارد یورو) داشته است.
در ماه ژانویه صادرات سوئیس از افزایش ۴٫۵ درصدی(۱۶٫۷ میلیارد فرانک سوئیس) برخوردار بوده و واردات نیز با افزایش ۰٫۴% به رقم ۱۴٫۶ میلیارد رسید.
صادرات به اتحادیه اروپا-مهمترین و اولین شریک تجاری سوئیس- ۳٫۱% و به آمریکای شمالی ۱۱٫۷% افزایش یافت. رشد صادرات این کشور بیشتر در بخش‌ محصولات و مواد غذایی، نوشیدنی و دخانیات بوده که رشد ۲۰٫۲% را در مقایسه با سال قبل نشان می‌دهد. صادرات ساعت‌ و همچنین محصولات شیمیایی و دارویی نیز از رشد صادرات برخوردار بوده است. در میان همۀ محصولات صادراتی تنها ماشین‌آلات و لوازم الکتریکی و فلزات از کاهش برخوردار بوده است.
۳۹۵۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.