ساعت فعالیت مدارس ساماندهی شد

جام جم آنلاین: وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تحصیل در نوبت عصر را قبول ندارد، گفت: برای اول مهر ساعت فعالیت مدارس را ساماندهی کردیم.

به گزارش روز شنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حمیدرضا حاجی‌بابایی، وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید بیش از ۹۰ درصد مدارس کشور در نوبت صبح تشکیل می‌شوند، اظهار داشت: در آموزش و پرورش تلاش شده است تا دانش‌آموزان به جای تحصیل در نوبت عصر بتوانند در نوبت صبح تحصیل کنند.

وی با تأکید بر مخالفت خود بر تحصیل دانش‌آموزان در نوبت عصر مدارس، ادامه داد: اگر بر یک‌نوبته بودن مدارس تأکید نداشتم، اکنون برای ایجاد پایه ششم ابتدایی نیز هیچ مشکلی نبود چرا که از نوبت عصر مدارس می‌توان به راحتی استفاده کرد اما معتقدم که بهترین زمان تدریس در نوبت صبح است.

وی از ساماندهی ساعت مدارس خبر داد و گفت: بر اساس سند تحول آموزش و پرورش که به «ساماندهی حجم کتب درسی، روزها و ساعات» اشاره شده است، آموزش و پرورش گام‌های بلندی را برداشته است.

حاجی‌بابایی به تولید محتوای کتب دوم و ششم ابتدایی اشاره کرد و افزود: تولید محتوای این کتب بر اساس سند تحول آموزش و پرورش است و تا شش سال آینده تمام کتب درسی در این راستا تغییر می‌کند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.