سالانه بیش از ۵۰۰ هزار نفر به درگیر تب مالت میشوند

فروردین ۱۴۰۳

رئیس مرکز تحقیقات عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:

تب مالت یکی از شایع ترین بیماریهای عفونی مشترک بین انسان و دام می باشد که سالانه بیش از نیم میلیون نفر در جهان به آن مبتلا میشوند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر یادگاری، دبیر همایش کشوری بروسلوز (تب مالت)  گفت : تب مالت یکی از شایع ترین بیماریهای عفونی مشترک بین انسان و دام می باشد که سالانه بیش از نیم میلیون نفر در جهان به آن مبتلا می شوند. این بیماری که به صورت حاد، تحت حاد یا مزمن، عارضمی شود ، در حیوانات بیشتر باعث ایجاد تب، تعریق، ضعف و بیحالی و کاهش وزن می گردد.

وی با اشاره به این که  بیماری بروسلوز در فصل بهار، شایعتر از فصول دیگر و در فصل زمستان نادرتر از سایر فصول است افزود:. این بیماری به سبب اهمیت کنترل آن در انسان و دام به خاطر تهدید سلامت انسان و تحمیل صدمات اقتصادی بر جامعه بسیار حائز اهمیت است.به همین سبب  مرکز تحقیقات بیماریهای عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در نظر دارد به

منظور ارتقای سطح آگاهی آحاد مردم و جامعه پزشکی پنجمین همایش کشوری بروسلوز را  هفتم تا نهم  آبان در تالار همایشهای بین المللی امام خمینی(ره) دانشکده پزشکی برگزار کند.

شایان ذکر است این کنگره دارای ۱۶ امتیاز بازآموزی مداوم برای مشمولان است و آخرین فرصت ارسال مقالات حداکثر تا پنجم مهرماه  و از طریق پست الکترونیکی fifthnicb@yahoo.comمی باشد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.