سالانه۱۹ هزار تن مرغ در روانسر تولید می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی روانسرگفت:سالانه حدود ۱۹ هزار تن مرغ در این شهرستان تولید می شود که این میزان تولید حدود ۳۷ درصد از تولید گوشت سفید استان را به خود اختصاص میدهد.

به گزارش ایانا ، کامران کریمی افزود: فعالیت های این شهرستان در زمینه پرورش طیور از سال ۱۳۸۵با حمایت دولت و فعالیت کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی در زمینه توسعه این صنعت رونق گرفته و واحدهای صنعتی متعدد توسط متقاضیان پرورش طیور تاسیس گردیده است و در حال حاضرحدود ۱۰۳ واحد مرغداری با ظرفیت یک میلیون و ۹۰۰ هزار قطعه در هر دوره در این شهرستان فعال هستند.

وی با تاکید بر اینکه در حاضر تعداد ۶۰ واحد مرغداری مراحل اخذ پروانه تاسیس را طی نموده و آماده ساخت واحدهای خود پس از دریافت تسهیلات می باشند، ابراز امیدواری کرد پس از به بهره برداری رسیدن این واحدها تولید گوشت مرغ در این شهرستان به بیش از ۳۴ هزار تن در سال برسد.

کریمی در ادامه به پرورش گاوشیری و پرورابندی های گوساله و گوسفند در این شهرستان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۱۳۲ هزار و ۹۴۵ واحد دامی توسط پرورش دهندگان روستایی و عشایری این شهرستان در حال پرورش می باشند و این شهرستان سهم مهمی در تولید گوشت و شیر را دارا می باشد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین ۱۰ واحد دامداری صنعتی شامل گاوشیری، پرواربندی گوساله و بره در این شهرستان با ظرفیت ۱۷۰۰ راس در حال فعالیت می باشند که سالانه ۱۳۶۰ تن گوشت و ۱۵ هزار تن شیر تولید میکنند.

کریمی افزود: در حال حاضر سه واحد جمع آوری شیر با ظرفیت ۵/۷ تن در روز در این شهرستان در حال فعالیت می باشند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان روانسر در مورد تعداد واحدهای آبزی پروری این شهرستان نیز گفت: در روانسر ۴ واحد پرورش ماهیان سردآبی در حال فعالیت می باشند که تولیدی معادل ۱۲۰ تن در سال دارند.

کریمی کارخانه خوراک دام وطیور را از جمله صنایع تبدیلی کشاورزی روانسر اعلام کرد و گفت: این کارخانه سالانه ۴۰ هزار تن کنسانتره دامی و طیور تولید می کند.

وی کشتارگاه صنعتی طیور با ظرفیت تولید دو هزار قطعه در ساعت، و واحد تولید فرآورده های لبنی و تولید فرآورده های شیری با ظرفیت ۲۲ تن انواع فرآورده های لبنی در روز را از جمله دیگر صنایع تبدیلی فرآورده های کشاورزی و دامپروری شهرستان عنوان کرد.

 

دام و طیور

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.