سالگرد تولد خالق «علی کوچولو»

دوم مهرماه سالگرد تولد مجید راستی، نویسنده «ماجراهای علی کوچولو»، است.

به گزارش ایسنا، آنان که دوران کودکی و نوجوانی خود را در تاریخ هشت سال جنگ تحمیلی پشت سر گذاشتند، به خوبی به یاد دارند که «ماجراهای علی کوچولو» در آن ایام که موشک‌ها و بمب‌ها از فراز آسمان فرو می‌آمد، با آن سادگی دلچسبش چقدر به‌یادماندنی بود.

نویسنده «ماجراهای علی کوچولو» که در سال ۱۳۳۳ در تهران متولد شده است، امروز پس از ۵۸ سال همچنان برای کودکان می‌نویسد.

مجید راستی فارغ‌التحصیل رشته زبان و ادبیات انگلیسی، کار خود را با گروه کودک تلویزیون شروع کرد و همچنان برای کودکان می‌نویسد. او می‌گوید: شروع فعالیتم در تلویزیون با فعالیت در گروه کودک بود و تا زمانی که بازنشسته این سازمان شوم، همچنان در گروه کودک و با کودکان بودم.

کار در شبکه کودک سیما، مجید راستی را با نویسندگان «کیهان بچه‌ها» پیوند داد و حاصل این پیوند چیزی نبود جز خلق آثار به‌یادماندنی‌.

اگر چه زایش شاهکار این نویسنده یعنی «ماجراهای علی کوچولو» در سیما بود، اما نویسندگی حرفه‌ای بود که از دوران کودکی و نوجوانی با رگ و پی او پیوند داشت. خودش می‌گوید: «اولین کتابم را در سال ۱۳۵۱ در زمانی که دانش‌آموز دبیرستان بودم، نوشتم. این کتاب در سال ۵۵ با عنوان «پسرک و خورشید» منتشر شد.

اما «ماجراهای علی کوچولو» چیز دیگری بود. کشش و جذبه این اثر تا آن اندازه بود که راستی را بر آن داشت تا علی‌رغم گذشت قریب به ۳۰ سال از نگارش و تولید آن، این مجموعه را در قالب کتابی دوجلدی درآورد. کتاب «ماجراهای علی کوچولو» دربرگیرنده ۵۹ قصه، در یازدهمین دوره جایزه کتاب فصل برگزیده شد.

مجید راستی سال ۶۲ با ازدواج با نوری ایجادی مسیر زندگی خود را در عالم نویسندگی تحکیم کرد و این زوج

هنری در کنار همدیگر ضمن نگارش داستان‌ها و فیلمنامه‌های مختلف به زندگی خود معنای بیش‌تری بخشیدند.

در کنار کتاب دوجلدی «ماجراهای علی کوچولو»، مجموعه قصه‌های «بی‌بی و بابا»، «این سر دنیا آن سر دنیا»، و «یک تکه آسمان به من بده» از دیگر آثار این نویسنده‌اند.

در حال حاضر، مجید راستی کار نگارش انیمیشن ۱۳ قسمتی قصه‌هایی بر اساس «بوستان» سعدی را در دست دارد.


پایگاه خبری رسانه قانون

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.