سال آینده پدیده گرانی دارو نخواهیم داشت

رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه یکی از اولویت های دولت یازدهم، کنترل بازار دارویی بود که تا حدودی به این هدف دست یافته ایم گفت: بازار دارو در سال آینده متلاطم نخواهد شد و با گشایش روابط بین المللی و تثبیت نرخ ارز، پدیده گرانی دارو نخواهیم داشت.

به گزارش گروه سلامت ممتازنیوز به نقل از خبرگزاری دانا(داناخبر)، رسول دیناروند روز (سه شنبه) در ششمین همایش سامانه های نوین دارورسانی ایران در جمع خبرنگاران افزود: وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو از بیماران حمایت خواهند کرد.

وی تاکید کرد: سال آینده با اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها، گام مهمی در حوزه دارو خواهیم برداشت و دولت نیز کمک خواهد کرد که دارو به دست مصرف کننده به قیمت مناسب برسد و برنامه هایی با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها پیش بینی شده است.

رییس سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: از مهم ترین سیاست های وزارت بهداشت در حوزه دارو، داروهای وارداتی است و این وزارتخانه با برنامه ریزی های انجام شده به سمت کاهش نرخ داروهای گران قیمت و عرضه دارو با قیمت مناسب و متعادل به بیماران است.

وی با بیان اینکه وضعیت دارو در کشور نسبت به وضعیت ابتدای سال طی شش ماه گذشته خیلی بهتر شده است، افزود: یکی از اولویت های دولت یازدهم ، کنترل بازار دارویی بود که تا حدودی به این هدف دست یافته ایم.


خبرگزاری دانا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.