سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور آغاز شد

به گزارش ایرنا، مدیر سنجش و پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران در حاشیه آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه بانوان گفت: امسال ۹ هزار و ۵۴۸ نفر به عنوان طلاب جدید ورود به جمع طلاب حوزه‌های علمیه خواهران افزوده شده و مشغول به تحصیل می شوند.

حجت‌الاسلام ˈمحسن محدثˈ افزود: علاوه بر طلاب جدید ورود که وارد مقطع عمومی سطح دو (کارشناسی) می‌شوند، ۳۳ هزار و ۸۰۰ طلبه هم اکنون در این مقطع مشغول به تحصیل هستند.

وی تعداد مدارس علمیه سطح دو (کارشناسی) حوزه‌های علمیه خواهران را ۲۸۷ باب دانست و اضافه کرد: این تعداد، مدارس علمیه‌ای هستند که زیر نظر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران فعالیت می‌کنند.

محدث تصریح کرد: با توجه به اینکه تعداد اندکی از مدارس علمیه خواهران کشور متقاضیان را با مدرک سیکل پذیرش می‌کنند،‌ از میان متقاضیان، ۱۸۷ نفر دارای مدرک سیکل به این مدارس راه یافته‌اند و سایر داوطلبان با حداقل مدرک دیپلم بوده‌اند که هفت هزار و ۸۹۳ نفر از آنها در شیوه حضوری، ۱۹۱در شیوه نیمه‌‌حضوری و هزار و ۲۸۶ نفر در شیوه پاره‌وقت قبول شده‌اند.

وی تعداد طلابی که امسال وارد مقطع سطح سه (کارشناسی ارشد) حوزه های علمیه خواهران خواهند شد را ۹۳۶ نفر ذکر کرد و ادامه داد: این افراد پس از قبولی در آزمون ورودی و مصاحبه به این مقطع وارد می‌شوند و در کنار سه هزار و ۹۷۴ طلبه دیگر که در این مقطع مشغول به تحصیل هستند، به فراگیری علوم دینی خواهند پرداخت. ک/۳

/۸۱۳۸/ ۵۵۰/

انتهای پیام /*


www.irna.ir

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. مریم عبدی:

    زنان بعدازحوزه چه کاره میشوند آیابیکارخانه دار؟

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.