سال تحصیلی جدید در دانشگاهها از فردا کلید می خورد

سال تحصیلی ۹۲-۹۱ دانشگاهها و موسسات آموزش عالی در برخی دانشگاهها از صبح فردا آغاز خواهد شد و اکثر دانشگاهها نیز طبق تقویم آموزشی خود، سال تحصیلی را از شنبه هفته آینده آغاز می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین نادری منش – معاون آموزشی وزارت علوم پیش از این به مهر اعلام کرده بود که کلاسهای درس در برخی دانشگاههای کشور از صبح فردا شنبه ۱۸ شهریورماه میزبان دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی می شوند.

طبق تقویم آموزشی اعلام شده از سوی برخی دانشگاههای کشور، دانشگاههایی از جمله صنعتی امیرکبیر، شهرکرد، رازی کرمانشاه و یاسوج سال تحصیلی را از فردا آغاز می کنند و اکثر دانشگاهها شنبه هفته آینده یعنی ۲۵ شهریورماه را به عنوان روز نخست سال تحصیلی اعلام کرده اند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مورد تقویم آموزشی دانشگاهها در سال تحصیلی جدید پیش از این تاکید کرده بود که دانشگاهها می توانند در فاصله زمانی دو هفته پایانی شهریور تا اول مهر، سال تحصیلی خود را شروع کنند.

همزمان با آغاز سال تحصیلی، نتایج کنکورهای برگزار شده سازمان سنجش و دانشگاه آزاد اسلامی نیز در حال اعلام است و طی تقویم آموزشی اعلام شده از این دو نهاد، پذیرفته شدگان باید در روزهای تعیین شده نسبت به ثبت نام در مراکز قبولی اقدام کنند.

معاون آموزشی وزارت علوم همچنین بر طبق آخرین آمار اعلام کرده است که هم اکنون در کشور بیش از ۴ میلیون جمعیت دانشجویی در حال تحصیل هستند.

به گفته این مقام مسئول در وزارت علوم، ۲۲٫۷ درصد دانشجویان در مقطع کاردانی، ۶۵٫۸ درصد دانشجویان در مقطع کارشناسی، ۹٫۲ درصد دانشجویان در مقطع کارشناسی و بیش از یک درصد هم در مقطع دکتری تحصیل می کنند.

البته برخی دانشجویان قرار گرفته در این دایره ۴ میلیون نفری در حال گذراندن مراحل دانش آموختگی هستند.


اخبار دانشگاه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.