سامانه ثبت معاملات خودرو افتتاح شد

۲۵اردیبهشت،

سامانه ثبت معاملات خودرو افتتاح شد

عصرخودرو: مدیرعامل شرکت انفورماتیک راهبر از افتتاح سامانه ثبت معاملات خودرو کشور در هفته قبل خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل از ایلنا،

محمود اعلایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا ضمن اشاره به مشخصات فنی این سامانه گفت: این سامانه از سوی انجمن بنگاه‌داران ماشین و خودروسازان سفارش و از سوی شرکت انفورماتیک راهبر ایجاد شد، با کمک این سامانه از دلال بازی و سفته بازی در بازار خودرو جلوگیری خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به وضعیت طرح شبنم در بازار کشور گفت: در حال حاضر ما منتظر آغاز بخش سوم ساماندهی ثبت ارزی از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هستیم که تا آخر این ماه بخش سوم ساماندهی ثبت ارزی آغاز خواهد شد.

اعلایی در مورد استفاده کالاهای قاچاق از بارکد شبنم گفت: برچسب شبنم تنها به کالاهایی تعلق می‌گیرد که حتما ثبت سفارش آنها در سامانه وزارت صنعت معدن و تجارت انجام گرفته شده باشد به این صورت که هر کالا به هنگام ثبت سفارش  کد مخصوص شبنم خود را دریافت می‌کند.

وی افزود:‌ سیستم گمرک که متصل به سیستم شبنم است بعد از آمدن کالاها به گمرک اطلاع رسانی کرده و به کالاهایی که ثبت سفارش شده‌اند بارکد شبنم می‌دهد.

مدیرعامل شرکت انفورماتیک راهبر خاطرنشان کرد: با این اوصاف کالاهایی که تنها از مواضع قانونی ترخیص می‌شوند می‌توانند شبنم دریافت کنند و هیچ کالای قاچاقی بارکد شبنم نخواهد داشت.

وی ادامه داد: بعضی اعلام کردند که بارکد جعلی در بازار بسیار شده  ولی با گشت‌های نظارتی نامحسوس ما تا الان به هیچ بارکد جعلی برخورد نکردیم ولی از هموطنان درخواست داریم در صورت ملاحظه برچسب های جعلی شبنم به ما اطلاع داده و و جایزه دریافت کنند.

مدیرعامل شرکت انفورماتیک راهبر در پایان با اشاره به پروژه کارت هوشمند ملی گفت: این پروژه از نظر فنی ۱۰۰ درصد رشد داشته و تقریبا مراحل فنی آن تمام شده است، هم‌اکنون بخش اجرایی آن باید انجام شود که برعهده وزارت کشور و سازمان ثبت احوال است البته شنیده شده قرار است که ارایه کارت هوشمند ملی در تهران به زودی و تا قبل از انتخابات اجرایی شود.

چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت   ۲۱:۴۶

منبع: عصر خودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.