سامانه های نظامی آمریکا در خلیج فارس ، حریف موشک های ایرانی نمی شوند

کارشناسان اطمینان دادند ، سامانه های موشکی آمریکا در منطقه نمی تواند تضمینی کامل برای دفاع در برابر موشک های ایرانی باشد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از بخش تصویری پایگاه اینترنتی وال استریت ژورنال ؛ گزارشگر این شبکه درباره اعزام یک ناو مین روب به خلیج فارس و ایجاد پایگاه های راداری و موشکی در امارات و قطر تصریح کرد ،آمریکا این حرکت ها را کاملا دفاعی برشمرده است و مقامات نظامی بر این نکته پای فشرده اند که از دیدگاه آمریکا، این اقدامات تحریک کننده به شمار نمی آیند.
 این اقدامات شامل ایجاد یک سامانه راداری در قطر است که یک پایگاه بزرگ آمریکایی در آن حضور دارد. آمریکایی ها امیدوارند  این اقدامات موجب شود که پایگاه های نظامی این کشور و متحدانش از موشک های میان برد و بالستیک ایران  در امان بمانند. اما حقیقت این است که این تمهیدات هیچ کدام قادر به ایستادگی در برابر موشک های قدرتمند ایران نیستند .
 
همچنین عملیات مین روبی با حضور ۲۰ کشور در ماه سپتامبر صورت می گیرد و آمریکا و متحدانش با این عملیات می خواهند نشان دهند که توان پاکسازی تنگه هرمز و خلیج فارس را در صورت اقدام ایران برای مین ریزی در این منطقه دارند . اما در این قسمت نیز مشکل دیگری وجود دارد و آن زیردریایی های ایرانی است . حضور زیردریایی های کوچک در ناوگان دریایی ایران طی ۵ سال گذشته ، برای نیروی دریایی آمریکا به یک کابوس تمام عیار تبدیل شده است زیرا اگر ایران تصمیم به بستن تنگه هرمز بگیرد ، آمریکا قادر به مقابله با این زیردریایی های کوچک نخواهد بود .

گزارشگر وال استریت ژورنال درباره چتر گسترده ضد موشکی آمریکا در خاورمیانه گفت : این سپر موشکی در برخی از آزمون ها ناکام مانده است و بیشتر به یک ژست تهاجمی شباهت دارد تا برنامه ریزی دقیق نظامی .


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.