سامسونگ با پرداخت میلیاردها دلار بازی را از سمت اپل بسوی خود کشید

ممتازنیوز:

Samsung-dinero

براساس گزارشی که فوربس منتشر نموده است اگر چه شرکت اپل با معرفی محصولاتی بسیار عالی صنعت اسمارت فون و تبلت را متحول کرد و در این زمینه بازیگر اصلی به حساب می آید، اما رقیب اصلی آنها یعنی سامسونگ در حال تغییر بازی با روشی کاملا متفاوت است.

اگر چه سامسونگ سعی کرد تا با راه اندازی مراسمی شبیه به مراسم رونمایی از آیفون، آخرین اسمارت فون خود یعنی گلکسی اس ۴ را معرفی کند، اما Adam Hartung یکی از نویسندگان فوربس عقیده دارد که این محبوبیت گسترده اسمارت فون های سامسونگ نیست که در حال تغییر این بازی است. سامسونگ آنقدر که در بازار اسمارت فون ها موفق است در بازار تبلت ها موفق نیست. Hartung می گوید این بازاریابی عظیم سامسونگ است که بازیگر اصلی در این رقابت می باشد و این بودجه تبلیغاتی سامسونگ می باشد که بازی را از سمت اپل بسوی سامسونگ کشیده است.

Hartung می نویسد:

سامسونگ این بازی را با استفاده از محصولات و تکنولوژی خود تغییر نداد. سامسونگ هم همانند دیگر شرکت ها با محصولاتی اندرویدی رقابت خود را شروع کرد و با این محصولات شروع به رقابت با شرکت اپل نمود، اما واقعا محصولات آنها برتر از محصولات اپل نبودند. بعضی از محصولات این شرکت ارزان تر از رقبای اپلی بودند، اما در مواردی دیگر، این دلیلی (قیمت آنها) برای خرید گلکسی ها، تبها و نوت های این شرکت توسط مردم نبوده است.در واقع سامسونگ این بازی را با تمرکز برروی شبکه توزیع و تبلیغات خود تغییر داد.

samsung-advertising-spend-2012

در حالیکه کمپانی هایی مانند اپل و مایکروسافت بطور تاریخی بودجه زیادی را به بخش بازاریابی اختصاص می دهند، گزارش اخیر نشان میدهد که سامسونگ حدود ۴ برابر بیشتر از اپل و حدود ۲ برابر بیش از مایکروسافت در سال ۲۰۱۲ در بخش تبلیغات هزینه کرده است.

نتیجه این تحقیقات تا حدودی واضح است، دیده شدن بیشتر محصولات سامسونگ و تبدیل سامسونگ بعنوان برترین فروشنده اسمارت فون در دنیا. نظر شما در این زمینه چیست؟

bgr

پی سی وار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.