سایت گردشگری عشایری روستای اسکانلو طراحی می شود

سه شنبه ۹ خرداد – ۰۶:۱۴:۴۳ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

دبیر ستاد دایمی تسهیلات سفر آذربایجان شرقی :

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا -رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از طراحی سایت گردشگری عشایری روستای «اسکانلو» و« مفروض لو» در راستای معرفی منطقه و اراضی زیبای این روستاهای عشایری و جذب گردشگر خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا از تبریز ،مهندس تراب محمدی با اشاره به جاذبه های طبیعی و زیبای روستای اسکانلو گفت: این سایت با هدف معرفی آیین ها و بازی های عشایری طراحی می شود .
وی تشریح کرد: در بخش های مختلف این سایت سنت های مشترک تمامی عشایر ایران به نمایش گذاشته می شود  تا به صورت مقایسه ای تفاوت ها و ویژگی های عشایر آذربایجان شرقی و منطقه ارسباران با سایر مناطق و استان ها شناخته شود.
محمدی ادامه داد: در این سایت چگونگی چادر نشینی عشایر اقوام مختلف ایران و تفاوت های آنها، بازی های عشایری و فرآورده های دامی، آیین و سنت ها به نمایش گذاشته می شود.
دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر استان طبیعت اراضی دو روستای عشایری« اسکانلو »و «مفروض لو» را بکر و زیبا توصیف کرد و گفت: روستای اسکانلو در شهرستان خدا آفرین واقع شده و در زمره روستاهای هدف گردشگری در سفر اول ریاست جمهوری در استان به تصویب رسیده است. محمدی با تشریح موقعیت روستای هدف گردشگری« اسکانلو» یادآور شد: این روستا از نظر طبیعی و به لحاظ داشتن آبهای معدنی و مناظر زیبای حاشیه رودخانه ارس به عنوان یک منطقه مناسب برای
طبیعت گردی حائز اهمیت بوده و در محدوده ذخیره گاه زیستکره ارسباران واقع شده است.
وی با بیان اینکه« اسکانلو» از دیرباز منطقه عبور عشایر بوده که با گذشت زمان عشایر در این روستا اسکان گزیدند، گفت: اسکانلو جزو معدود روستاهایی است که دارای طبیعت متنوعی بوده و سه چشم انداز مختلف چشمه، کوه و جنگل های زیبای ارسباران را در کنار یکدیگر دارد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همچنین به تنوع گونه های گیاهی و جانوری این منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: اراضی این روستا به لحاظ همجواری با منطقه ارسباران و رودخانه ارس پوشش گیاهی متنوع و گونه های مختلف جانوری دارد.
محمدی روستای اسکانلو را به لحاظ گذر ارتباطی حائز اهمیت دانست و گفت: این روستا از نظر موقعیت جغرافیایی، گردشگری و جاذبه های طبیعی به دلیل اینکه در حاشیه رودخانه ارس واقع شده همواره مورد توجه خاص بوده و به عنوان محل و گذر ارتباطی مهم و سه راهی حاشیه رودخانه ارس با منطقه ارسباران و استان اردبیل جایگاه وی‍‍‍ژه ای دارد.
وی یادآور شد: روستای اسکانلو در گذشته محل گذر کاروان ها بوده و به دلیل خدماتی که برای کاروان های مختلف ارائه می داد مورد توجه خاصی بود.
محمدی همچنین با اشاره به جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در ۱۵ روستای هدف گردشگری استان اظهار داشت: زمینه های سرمایه گذاری در روستای اسکانلو نیز با توجه به وجود جاذبه های طبیعی، موقعیت منطقه و همجواری با ارسباران و رودخانه ارس، احصا شده و احداث زیر ساخت ها در آن در حال انجام است.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه جایگاه روستای اسکانلو از نظر سرمایه گذاری در منطقه شمال استان و طرح تفضیلی مشخص شده است، اعلام کرد: زیر ساختهای سرمایه گذاری در روستای هدف گردشگری اسکانلو در حال آماده سازی هستند.
تراب محمدی همچنین به برنامه های پیش بینی شده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اشاره کرد و افزود: ایجاد مجتمع های بین راهی و کمپ های گردشگری با هدف بازگشت سرمایه در راستای جذب سرمایه گذاران با مشارکت سازمان حفاظت محیط زیست از برنامه های پیش بینی شده در این منطقه به شمار می رود. 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۲۹۱۸۱۴۴۳۴۳۷


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.