سبد کالای رمضان به شوال هم نرسید

جام جم آنلاین: قدیمی‌ها می‌گفتند «رخت بعد از عید برای بالای منار خوب است». حالا این ضرب‌المثل، وصف حال امروز فرهنگیان شده که یک ماه پیش به آنها وعده سبد کالای رمضان داده‌شد، اما آنقدر کار توزیع به درازا کشید که حالا که ماه شوال هم از نیمه گذشته هنوز هیچ کالایی به دست گروه زیادی از فرهنگیان نرسیده است.پیش از آغاز ماه رمضان گفته شد که دولت، تامین اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی سبد کالای کارکنان را تعهد کرده، اما با آغاز این ماه آنچه بیش از هر چیز شنیده شد، بحث کمبود اعتبار بود.

بعضی‌ها قید دریافت سبدکالا را کلا زده‌اند، اما هنوز عده‌ای امیدوارند که شاید در روزهای آینده سبدی حاوی ۲۰ کیلو برنج، پنج کیلو شکر، دو حلب روغن و هشت بسته ماکارونی به دستشان برسد؛ هرچند همچنان زمزمه‌هایی از نبود اعتبار به گوش می‌رسد.

پیش از آغاز ماه رمضان گفته شد که دولت، تامین اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی سبد کالای کارکنان را تعهد کرده، اما با آغاز این ماه آنچه بیش از هر چیز شنیده شد، بحث کمبود اعتبار بود.

با این وجود با گذشت روزهای ماه رمضان، بتدریج برخی از مشکلات رفع شد تا سبد کالا بر سر سفره عده‌ای از کارکنان و از جمله فرهنگیان بنشیند.

البته بگذریم از این ‌که نرخ صعودی مرغ در این ماه سبب‌شد تا در یک اقدام محیرالعقول، ماکارونی جایگزین گوشت سفید شود، اما با این ‌که فرهنگیان به این جایگزینی عجیب هم راضی شده بودند باز هم هیچ کالایی به دستشان نرسید.

آنهایی که قید دریافت سبد کالا را زده‌اند دیگر پیگیر کار نیستند و اگر روزی این اقلام به دستشان برسد مثل کسی که ناگهان چیزی را پیدا کرده، ذوق‌زده خواهند شد؛ اما آنهایی که هنوز موضوع را پیگیری می‌کنند بد نیست به نتیجه پیگیری‌های ما که در قالب یک نامه از دفتر روابط عمومی آموزش و پرورش ارسال شده، دقت کنند: «به استناد گزارش چهاردهم شهریور اتحادیه تعاونی‌های مصرف فرهنگیان ایران اعلام می‌دارد از کل سهمیه ۹۹۸ هزار و ۹۸۶ نفری کارکنان فرهنگیان آموزش و پرورش تاکنون ۳۴ درصد برنج، ۴۲ درصد ماکارونی، ۳۶ درصد شکر و ۱۳ درصد روغن با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و تعاونی‌های مصرف فرهنگیان سراسر کشور توزیع شده و پیگیری‌های لازم نیز برای تامین و توزیع باقیمانده سهمیه در دستور کار قرار دارد.»

حالا قضاوت در مورد معنای این جملات با خود فرهنگیان.

مریم خباز – گروه جامعه


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.