سبقت ˝سریع و خشن۶˝ از ˝خماری۳˝ در باکس‌ آفیس + جدول

۰۶خردادماه،

محصول تازه یونیورسال پروفروش ترین فیلم سینماهای آمریکا و کانادا شد

همانطور که بسیاری از منتقدان سینمایی پیش‌بینی کرده بودند، ششمین قسمت فیلم اکشن جنایی ˝سریع و خشن˝ با کارگردانی جاستین لین، توانست با ۹۸/۵ میلیون دلار فروش و پشت سر گذاشتن فیلم کمدی ˝خماری۳˝، رتبه اول فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های در حال اکران سینماهای آمریکا و کانادا را از آن خود کند.

به گزارش سرویس بین‌الملل هنرآنلاین، اکشن جنایی “سریع و خشن۶” از محصولات کمپانی یونیورسال، اولین هفته اکران خود را با در اختیار داشتن ۳۶۵۸ سالن در آمریکای شمالی و کانادا آغاز کرد و همانطور که بسیاری پیش‌بینی کرده بودند با فروش ۹۸/۵ میلیون دلاری‌اش توانست با غلبه بر “خماری۳” (به عنوان اصلی‌ترین رقیب‌اش)، صدرنشین باکس‌آفیس شود.

سومین قسمت فیلم کمدی اکشن “خماری” با کارگردانی تاد فیلیپس، از محصولات کمپانی برادران وارنر هم در هفته اول اکران خود با در اختیار داشتن ۳۵۵۵ سالن و فروش ۵۴/۲ میلیون دلار، در جایگاه دوم باکس‌آفیس سینماهای آمریکای شمالی و کانادا قرار گرفت.

دومین قسمت اکشن ماجراجویانه ˝پیشتازان فضا به سوی تاریکی˝ (۳D) ساخته جی.جی آبرامز از محصولات کمپانی پارامونت هم در دومین هفته اکران خود، با ۴۶درصد اُفت نسبت به هفته قبل، توانست با ۳۸ میلیون دلار فروش، مجموع فروش خود را به ۱۴۶/۸ میلیون دلار رسانده و در جایگاه سوم باکس آفیس قرار بگیرد.

در این راستا، بعضی از منتقدان و سینمایی‌نویسان هالیوود اکران همزمان دو فیلم “سریع و خشن”۶ و “خماری۳” را یه ضرر هر دو فیلم دانسته و معتقدند؛ کمپانی‌های یونیورسال و برادران وارنر در تعیین زمان اکران این دو فیلم ناشیانه عمل کردند.

به نوشته باکس‌آفیس نیوز، فیلم‌های “حماسه” ساخته کریس ود با ۳۴میلیون دلار (نخستین هفته اکران)، “مرد آهنی۳” ساخته شین بلک با ۱۹/۴ میلیون دلار (مجموع فروش ۳۶۷/۵ میلیون دلار)، “گتسبی بزرگ” ساخته باز لومان با ۱۳/۷ میلیون دلار (مجموع فروش ۱۱۴/۴ میلیون دلار)، کوردز ساخته مشترک کریک دومیکو و کریس ساندرس با ۱/۲۱ میلیون دلار (مجموع فروش ۱۷۹/۲ میلیون دلار)، “۴۲” ساخته رایان هگلند با ۱/۹۲ میلیون دلار (مجموع فروش ۹۱میلیون دلار) و “فراموشی” ساخته جوزف کازینسکی با ۱/۲میلیون دلار (مجموع فروش ۸۷/۲ میلیون دلار) به ترتیب رتبه‌های چهارم تا دهم باکس‌آفیس قرار گرفتند.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.