ستاره های دنیای بازیگری در آسمان “کلاه پهلوی” می‌درخشند/ “کلاه پهلوی” روایتی متفاوت از تاریخ برای سه نسل از جامعه است

نادر سلیمانی بازیگر نقش رضا شوفر در سریال “کلاه پهلوی” در گفتگو با خبرنگار حوزه تلویزیون باشگاه خبرنگاران گفت: “کلاه پهلوی” دورانی ناآشنا را برای ما از یک دوره تاریخی به تصویر می‌کشد و در مورد حقیقت داشتن آن فقط کارشناسان تاریخ و افراد بالای ۶۰ سال توانایی قضاوت کردن دارند.
وی ادامه داد: هنرمندان و دست اندرکاران برای “کلاه پهلوی” به عنوان یک اثر زیبا و پسندیده زحمتی از جان و دل را در طول ۶ سال کشیدند و به همین خاطر به جا افتادن آن در میان مخاطبان طی هفته های آینده جای امید بسیاری است.
بازیگر نقش رضا شوفر عنوان کرد: بازیگران خوب و نامی به عنوان ستاره های دنیای هنری در این مجموعه یک جا با هم جمع شده اند و شاید یکی از سختی های کار همین به کنار هم آوردن این بازیگران حرفه ای بود که هر کدام به طور معمول در جاهای مختلف مشغول به کار بودند.
سلیمانی در مورد نقش رضا شوفر اظهار کرد: رضا شوفر به عنوان راننده‌ی شهر “سامان” به همراه سادگی اش با ماشین خود به عنوان تنها ماشین موجود در شهر هم سران را و هم وسایل و حیوانات را با آن جا به جا می کند و به خاطر سادگی و خاصی بسیار هر خط فکری توانایی تاثیرگذاری بسیاری را در وی دارد.
وی افزود: رضا شوفر به عنوان تنها راننده‌ی شهر با یک گاری چی رقابت می کند و من در خصوص گفتار این شخصیت طی بیان عقایدم به کارگردان اثر و بعد از رسیدن به یک منطق درست در این باره بیشتر به شیوه‌ی خودم و زبان نزدیک به تهران استفاده کردم.
بازیگر نقش رضا شوفر تصریح کرد: ویژگی بارز این اثر بهره گیری از ساختار دراماتیک و دوری از بیان تاریخ به زبانی خشک است و پرداخت به زندگی سیاستمداران به غیر از کارهای سیاسی شان و بیان روابط احساسی میان آن ها این اثر از دیگر آثار متمایز می‌کند.
سلیمانی در مورد حضور بازیگران جوان در “کلاه پهلوی” عنوان کرد: همه‌ی آن ها جوانانی باهوش، زیرک و فوق العاده بودند به خصوص امیر علی دانایی که برای بازی این نقش با به کارگیری تمام تلاشش حتی به یادگیری زبان فرانسه اقدام کرد.
وی در خصوص دکور و طراحی آن بیان داشت: از منظر من طراحی دکور با وجود سختی های بسیار برای پنهان ساختن وسایل فیلمبرداری بسیار نزدیک به ‌آن زمان صورت پذیرفت و یکسری تغییر و تحول برای رسیدن به شهر سامان یعنی همان تهران قدیم انجام شد.
بازیگر نقش رضا شوفر اظهار کرد: گریمورها نیز در “کلاه پهلوی” با خلاقیت و نوآوری تمام تلاششان را برای نزدیک ساختن گریم و لباس به آن دوران کردند و به روی خود من نیز برای نقش رضا شوفر چهار یا پنج تست مختلف را انجام دادند.
سلیمانی خاطرنشان کرد: این سریال برای سه نسل جوان کودکان و گذشتگان ساخته شده است و همه برای این اثر به خصوص دست اندرکاران پشت صحنه زحماتی بسیاری را متحمل شدند./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.