سخنان رئیس جمهور سه سال پیش در چنین روزی: آنقدر تحریم کنید که زیرپایتان علف سبز شود

این روزها اگر چه محمود احمدی نژاد کمتر سفر می‌رود و کمترحرف می‌زند و به مسائل اقتصادی داخلی مثل گرانی‌های روزافزون کاری ندارد، اما این وضعیتی جدید است و گرنه در سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۹ محمود احمدی نژاد دائم به سفرهای استانی یا خارجی می‌رفت و اظهار نظرها می‌کرد! یاد باد آن روزگاران یاد باد!

او در ۲۸ تیرماه سال‌های ۱۳۸۶ و ۱۳۸۹در دو سفر متفاوت، حرف‌هایی زده بود که امروز به بازخوانی آن می‌پردازیم:

در این روز در سال ۱۳۸۹ محمود احمدی نژاد در قزوین دعوای غربی‌ها با ایران را سر مسائل دیگری عنوان کرد و گفت: روح جمعی ملت ایران بیدار شده و شما را از همه عرصه‌های سلطه اخراج خواهد کرد. شما خیال کردید با صدور قطعنامه و تحریم،ملت ایران دست خود را جلوی شما دراز خواهد کرد هرچند شما نمی فهمید و گوش‌هایتان دیگر به خاطر رذالت‌هایی که انجام داده‌اید که شده است.

رئیس جمهور به گردهمایی قدرت‌های اقتصادی و تحریم علیه ایران اشاره کرد و گفت: آنقدر تحریم کنید که زیرپایتان علف سبز شود، روزی که ما بتوانیم نیازهای خودمان را رفع کنیم روز جشن ملت ایران است. وی با بیان اینکه از تحریم استقبال نمی کنیم،خاطرنشان کرد: زمانی که عدالت و حرف حساب سرتان نمی شود و فکر می کنید با مسدود کردن حساب‌های بانکی و یا گشتن چند کشتی ما کلید کشور را به دست شما می دهیم و بگوئیم تسلیم هستیم در اشتباه به سر می برید، شما آرزوی اینکه ملت ایران را به اندازه سر سوزن به عقب برانید را به گور خواهید برد.

درسال۱۳۸۶ احمدی نژاد به سوریه رفته بود،‌ پس از مذاکرات مشترک هیات‌های عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران و سوریه در نشستی خبری با تبریک آغاز دومین دوره ریاست جمهوری بشار اسد، رای مردم سوریه به آقای اسد را رای به استقامت وعزت دانست و تاکید کرد: روابط ایران و سوریه بسیار دوستانه ، عمیق و پایدار است و هر دو کشور علاقه مند به گسترش روابط با همه کشورهای منطقه براساس احترام متقابل هستند.

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.