سخنان عجیب‌ رئیس انجمن حمایت از تفنگ در امریکا

۳۰م دیماه ،

رئیس انجمن حمایت از اسلحه در امریکا، روز قبل در یک کنفرانس خبری در واشنگتن پس از یک هفته سکوت، حرف‌‌های عجیبی در رابطه با حمل اسلحه و اتفاق دلخراش مدرسه سندی هوک بیان کرد.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، وین لاپیر در سخنرانی خود در جمع طرفداران تفنگ و اسلحه، خشونت موجود در امریکا را به فیلم‌‌های خشن و بازی‌‌های ویدیویی نسبت داد و مؤثر بودن اسلحه را در این خشونت‌‌ها کاملاً بی‌اساس خواند.

با وجود خشم شدید مردم و اعتراضات و تظاهرات عمومی که طی روز‌های قبل علیه انجمن حمایت از اسلحه (NRA) در امریکا انجام شد وین لاپیر از مردم خواست برای دفاع از خود در مقابل انسان‌‌های شیطان صفت و پلید از اسلحه استفاده کنند.

او تأکید کرد در مقابل هر مرد بد مسلح، باید یک مرد خوب اسلحه به دست هم وجود داشته باشد. رئیس انجمن حمایت از اسلحه برای حفظ امنیت‌مداری امریکا خواهان حضور مردان مسلح پلیس در مدارس شد تا در مقابل مهاجمان مقاومت کنند.

سخنان وی کاملاً برخلاف اظهارات رئیس جمهور امریکا، باراک اوباما بود که خواستار مقابله با حمل و فروش اسلحه جهت جلوگیری از کشتار خونین در مدارس این کشور شده بود.

لاپیر در سخنرانی خود از رسانه‌‌ها و سیاستمداران نیز انتقاد کرد که قوانین حمل و فروش اسلحه در امریکا را نوعی سرگرمی برای خود قرار داده‌اند. وی همچنین خواستار ایجاد بانک اطلاعاتی برای جمع‌آوری مشخصات بیماران روانی شد تا مردم از آنها اطلاع داشته باشند.

در هنگام سخنرانی لاپیر، دوبار معترضان با شعار‌هایی سخنرانی او را برای لحظاتی قطع کردند. آنها روی پلاکاردهایشان نوشته بودند «انجمن ملی اسلحه دستش به خون آغشته است.»

این اختلاف‌نظر‌ها سبب بروز شکاف بین دموکرات‌‌ها و جمهوریخواهان در این کشور شده است.
دموکرات‌‌ها بیشتر خواهان کنترل و جمهوری خواهان بیشتر معتقد به کنترل کمتر سلاح می باشند.

با این وجود باراک اوباما با همکاری معاونش جوبایدن در حال تهیه طرح‌‌های متفاوت برای مقابله با اتفاق‌ای چون سندی هوک شده و از سناتور‌ها خواسته تا راهکار‌های متفاوتی را مورد بررسی قرار دهند.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.