سخنان مهم بشاراسد در دیدار با صالحی

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور سوریه در دیدار وزیر امور خارجه ایران ، احترام به حاکمیت سوریه را کلید موفقیت هر طرحی دانست و گفت: درگیری‌های کنونی تمام محور مقاومت را هدف قرار داده است.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه ظهر امروز با «علی‌اکبر صالحی» وزیر امور خارجه ایران و هیئت همراه وی دیدار کرد.

در این دیدار دو طرف درباره تحکیم همکاری‌های دوجانبه در تمامی زمینه‌ها و به خصوص مقابله با تحریم‌های یکجانبه‌ای که علیه هر دو کشور اعمال شده، گفت‌وگو کردند.

همچنین در این دیدار درباره آخرین رویدادها در سوریه صحبت شد و دو طرف درباره ادامه ارتباطات برای پایان دادن به بحران سوریه گفت‌وگو کردند و بشار اسد نیز به تشکر ملت سوریه از تلاش‌های ایران برای حل این بحران اشاره کرد.

وی گفت درگیری‌هایی که هم اکنون در سوریه در جریان دارد نه فقط سوریه بلکه محور مقاومت را هدف قرار داده است.

همچنین رئیس جمهور سوریه در جریان نتایج سفر اخیر علی‌اکبر صالحی به سوریه قرار گرفت و بشار اسد تاکید کرد سوریه آمادگی خود را برای همکاری با تمامی طرح‌هایی که نیت‌های راستینی دارد اعلام کرده است.

بشار اسد تاکید کرد که هرگونه طرح برای حل بحران سوریه باید بر اساس صحیحی بنا نهاده شده باشد که در راس آن باید به حاکمیت ارضی سوریه و آزادی تصمیم گیری ملت احترام گذاشته شده باشد و همچنین شامل رد هرگونه دخالت خارجی در سوریه باشد.

رئیس جمهور سوریه به ایران به دلیل نقش دیپلماتیک و سیاسی شاخص در جریان برگزاری نشست سران جنبش عدم تعهد در تهران تبریک گفت.

از سوی دیگر، علی‌اکبر صالحی در این دیدار تاکید کرد تهران بدون هیچ گونه محدودیتی از تلاش‌های دولت سوریه برای ایجاد استقرار امنیت در سوریه بعد از اصلاحات مهمی که در آن انجام شد، پشتیبانی می‌کند.


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.