سخنگوی فراکسیون رهروان ولایت در گفتگو با آریا:باید با برگزاری همه پرسی ، قانون اساسی اصلاح شود

خبرگزاری آریا- کمیسیون شوراهای مجلس برای اصلاح قانون انتخابات بحث های مقدماتی انجام داده است اما هنوز تصمیم اساسی در این زمینه گرفته نشده است.
سید رمضان شجاعی کیاسری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آریا درباره برنامه فراکسیون رهروان ولایت برای اصلاح قانون انتخابات، گفت: فراکسیون رهروان ولایت برای اصلاح قانون انتخابات برنامه خاصی ندارد و فعلا در این زمینه تصمیمی اتخاذ نکرده است.
وی اظهار داشت: کمیسیون شوراهای مجلس برای اصلاح قانون انتخابات بحث های مقدماتی انجام داده است اما هنوز تصمیم اساسی در این زمینه گرفته نشده است.
سخنگوی فراکسیون رهروان ولایت تاکید کرد: در حکم اخیری که مقام معظم رهبری به مجمع تشخیص مصلحت نظام دادند یکی از تکالیفی که برای مجمع مشخص کردند این است که برای اصلاح قانون انتخابات اقدام کنند بنابراین ضرورت اصلاح قانون انتخابات وجود دارد اما مجلس برای عملی شدن اصلاح این قانون تا کنون اقدامی انجام نداده است.
 این نماینده مجلس افزود:البته وزارت کشور یک طرح جامع انتخاباتی را تهیه کرده اما از آنجایی که این اختیارات به مجمع سپرده شده از این رو وزارت کشور فعلا دست نگه داشته است.
وی تاکید کرد: ما امیدواریم پیش نویس وزارت کشور را به عنوان یک طرح بیاوریم و در کمیسیون شوراها مطرح کنیم.
شجاعی کیاسری تصریح کرد: با وجود تمام سر و صداهایی که درباره اصلاح قانون انتخابات وجود دارد اما بنده معتقدم اصلاحات این قانون تا انتخابات ریاست جمهوری یازدهم صورت انجام نمی شود.
سخنگوی فراکسیون رهروان ولایت درباره تغییر نظام ریاستی به نظام پارلمانی نیز گفت: تاکید مقام معظم رهبری برای تغییر نظام ریاستی به نظام پارلمانی در آینده بوده است لذا باید برای تحقق این مساله، قانون اساسی اصلاح شود زیرا مجلس به تنهایی نمی تواند در این جهت اقدام کند در واقع این امر مستلزم این است که خبرگان رهبری برای اصلاح قانون اساسی تشکیل جلسه دهد و با برگزاری یک همه پرسی، قانون اساسی اصلاح شود.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.