سخنگوی کاخ سفید ازتصمیم اوباما برای عدم ارسال اطلاعات محرمانه به کنگره دفاع کرد

به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه به استناد به قانون اساسی رییس جمهور حق استفاده از وتو را دارد، خاطر نشان کرد در زمان ‘بیل کلینتون’، ۱۴ مرتبه، بوش پدر هفت مرتبه و ‘رونالد ریگان’ شش مرتبه از حق وتو استفاده شده است.

کمیته نظارت و اصلاحات دولتی مجلس نمایندگان، ‘اریک هولدر’ دادستان کل آمریکا را به عدم ارایه مدارک در خصوص یک عملیات مخفی که باعث شد تعداد زیادی از اسلحه های غیر مجاز در اختیار قاچاقچیان مکزیکی قرار گیرد، متهم کردند.

در جریان یک عملیات مخفی که کلید آن در زمان جرج بوش زده شد، دولت آمریکا قصد داشت با توزیع اسلحه میان مظنونان و ردیابی این سلاح ها، آنان را شناسایی کند، این عملیات در نهایت با شکست مواجه شد.

اوباما با استفاده از اختیارات خود مانع از ارسال مدارک این عملیات مخفی از سوی دادستان کل کشور به کنگره شده است.

جمهوریخواهان قصد دارند هفته آینده در مورد خودداری اریک هولدر برای ارایه این مدارک به کنگره تصمیم نهایی خود را اعلام کنند.

عملیات مخفی دولت آمریکا حدود ۱۸ ماه پیش شکست خود و کنگره از آن زمان تاکنون با تحقیق در مورد آن خواستار ارایه مدارک این عملیات توسط دادستانی شده است.

اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا با جمهوریخواهان است و نمایندگان کنگره همواره از سیاست های داخلی وخارجی اوباما انتقاد دارند.

اروپام** ۱۹۰۸ **۱۰۸۰** ۳۴۰۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۳۹۸۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.