سخنگوی کاخ سفید: آمریکا چشم‌هایی در درون برنامه هسته‌ای ایران دارد و اگر به سمت ساخت بمب اتمی برود درخواهیم یافت

جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید، روز جمعه گفته است که آمریکا «دید» و «چشم هایی» در درون برنامه هسته ای ایران دارد و چنانچه تهران به پیشرفتی در جهت ساخت سلاح هسته ای دست یابد از آن مطلع خواهد شد.

جی کارنی این اظهارات را یک روز پس از سخنان اهود باراک، وزیر دفاع اسرائیل، مطرح کرده که گفته بود تهدیدها از جانب ایران هر چه بیشتر به مساله ای «فوری» بدل شده است.

روزنامه اسرائیلی هاآرتص نیز روز پنج‌شنبه نوشته بود که بر اساس تازه‌ترین ارزیابی مجموعه نهادهای اطلاعاتی آمریکا از پیشرفت هسته ای ایران که در روزهای گذشته به باراک اوباما ارائه شده، دسـتاوردهای ایران در برنامه اتمی‌اش «بسیار بیشتر از آن حدی است که کارشناسان اطلاعاتی آمریکا گمان می‌کردند».

با این حال جی کارنی از اظهار نظر در خصوص جزییات مساله گزارش تازه اطلاعاتی درباره برنامه هسته ای ایران خودداری کرد ولی گفت، اسرائیل و آمریکا در خصوص برنامه هسته ای جمهوری اسلامی توافق دارند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جی کارنی گفت: «می توانم این را بگویم که ما دید و چشم هایی در درون بر نامه هسته ای (ایران) داریم، و اگر ایران به آنچه که پیشرفت به سمت ساخت سلاح اتمی نامیده می شود دست یابد، ما در خواهیم یافت.»

۲۹۲۱۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.