سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس: وقتی قطعنامه ای سیاسی است چرا باید بدان عمل کنیم؟

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، صدور قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را از جمله برنامه‌های آمریکا و هم‌پیمانانش برای تحت تاثیر قرار دادن موفقیت جمهوری اسلامی ایران در مدیریت مجامع بین‌المللی دانست.
سیدحسین نقوی حسینی اظهار کرد: تحلیل من در مورد قطعنامه اخیر این است که بیشتر این نوع اقدامات در مجموعه سناریویی انجام می‌شود که آمریکا و هم پیمانان غربی او بعد از موفقیت جمهوری اسلامی ایران در برگزاری اجلاس عدم تعهد طراحی کردند.

وی افزود: اقداماتی مثل بستن سفارت کانادا در ایران، بیانیه‌ سناتور‌های آمریکایی، تهدیدات چند کشور اروپایی برای در دستور قرار دادن تحریم‌های جدید علیه ایران، انتشار گزارش آژانس در روز دوم برگزاری اجلاس سران عدم تعهد،‌انتشار فیلم موهن نسبت به پیامبر که عکس‌العمل مسلمانان را در پی داشت و صدور قطعنامه شورای حکام مجموعه برنامه‌هایی است که در این راستا و برای خنثی کردن دستاوردهای موفقیت آمیز اجلاس تهران برنامه‌ریزی شده است.
نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با بیان این که قطعنامه شورای حکام آژانس از نظر ارزیابی محافل بین‌المللی قطعنامه کمرنگی است و چیزی جدیدی در آن مطرح نشده است، یادآور شد: در عین حال ما اثر برگزاری موفقیت اجلاس را در این قطعنامه می‌بینیم.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: در صدور این قطعنامه آفریقای جنوبی پیشنهادی ارائه کرد که نقشه آمریکایی‌ها برای تهیه نقشه یک قطعنامه تند و تیز را خثنی و آن را تعدیل کرد. آفریقای جنوبی از کشورهایی بود که فعالانه در اجلاس تهران که در آن بیانیه حمایت از فعالیت هسته‌یی ایران صادر شد، شرکت کرد.
نقوی حسینی با اشاره به انتقاد از ایران به خاطر عمل نکردن به قطعنامه‌های شورای امنیت در قطعنامه اخیر آژانس، گفت: ما قبلا هم گفته‌ایم که قطعنامه‌های شورای امنیت در ارتباط با موضوع هسته‌یی ایران اقدامی فنی و حقوقی نیست بلکه نوعی موضع‌گیری سیاسی و فشار علیه جمهوری اسلامی است.
وی در پایان تاکید کرد: وقتی کشوری به شدت به صدور این قطعنامه‌ها اعتراض دارد و آن را ناعادلانه می‌داند چه انتظاری است به آنچه آنرا سیاسی و خارج از عدالت و انصاف می‌داند و معتقد است مبتنی بر واقعیت‌ها نیست، عمل کند.

/۲۷۲۱۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.