سردار هادیانفر: ۱۴درصد کاربران عضو شبکه های اجتماعی می باشند

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

رئیس پلیس فضای تبادل اطلاعات با اشاره به اینکه ۶۴ درصد پرونده‌های جرایم سایبری در سال ۹۲ به سرانجام رسیده است، گفت: ۸۱ درصد این جرایم مالی، ۱۳ درصد اخلاقی و تنها ۳ درصد سیاسی بوده است.
 به گزارش مهر، سردار کمال هادیانفر تعاملات پلیس فتا با پلیس اینتر‌پل را بسیار عالی توصیف کرد و گفت: طی دو سال چهار عملیات مشترک با ۸۱ کشور جهان در زمینه مبارزه با داروهای غیرمجاز داشته‌ایم.
 
سردار هادیانفر ضریب نفوذ اینترنت در ایران را ۶۱ درصد عنوان کرد و گفت: ۹۱ درصد اشخاص در ایران از تلفن همراه استفاده می کنند.
 
وی ۲۹ میلیون نفر از کاربران اینترنت در ایران را جوانان عنوان کرد و گفت: استفاده از اینترنت در ایران ۴۱ درصد برای جستجوی خبرها، ۱۶ درصد دانلود، ۱۴ درصد استفاده از شبکه‌های اجتماعی و ۱۰ درصد استفاده از فروشگاه‌های آنلاین است.
 
این مقام ارشد انتظامی تاکید کرد: امروز هیچ کسی در امنیت مطلق قرار ندارد و برخلاف قبل ابزار مجرمین تغییر کرده و به استفاده از تکنولوژی‌های روز روی آورده است.
 
سردار هادیانفر گفت: در سال ۲۰۱۱ بیش از ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار جرم سایبری در جهان رخ داده است که ۷۰ درصد جرایم اروپا و ۵۰ درصد جرایم آمریکا فراملی بوده است.
 
این مقام مسئول درآمد حاصل از تخلفات و جرایم سایبری را ۱۵۰ میلیارد دلار در سال دانست و افزود: در هر ثانیه ۱۸ نفر در جهان قربانی جرایم سایبری می‌شوند.
 
رئیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا با اشاره به اینکه در هر ثانیه ۱۸ نفر در جهان قربانی حملات سایبری می شوند، تصریح کرد : جهان نیازمند معاهده همکاری علیه تروریسم سایبری است .
 
 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.