سردرگمی امارات و آمریکا از تهدید بستن تنگه هرمز

به گزارش خبرآنلاین، پایگاه خبری «نهرین نت» عراق در گزارشی نوشت: وزارت نفت امارات در بیانیه‌ای، از تکمیل ساخت خط لوله ۳۶۰ کیلومتری انتقال نفت تولیدی ابوظبی از منطقه حبشان به بندر فجیره در دریای عمان به منظور کاهش وابستگی به تنگه هرمز خبر داد.
پایگاه اماراتی نشنال پست نیز در این باره نوشت: در صورت اجرای طرح تحریم خرید نفت ایران از سوی کشورهای غربی، تهران تهدید کرده که تنگه هرمز را که محل جابجایی ۴۰ درصد از نفت جهان است می‌بندد. این پایگاه در بخش دیگری از گزارش خود، تصمیم ایران به مجهز کردن کشتی‌های ایرانی به موشک‌های با برد کوتاه در خلیج فارس را بازتاب داد.
از سوی دیگر، ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری خود در واشنگتن گفت: به ایران اجازه بستن تنگه هرمز را نمی‌دهیم. به گزارش پایگاه روسیا الیوم، وی عنوان کرد: سال‌ها است که تلویحا تاکید می‌‌کنیم همه تلاش خود را برای تضمین عدم انسداد این تنگه انجام می‌دهیم.
آمی دیرک فروست، سخنگوی ناوگان پنجم دریایی آمریکا نیز در گفتگو با شبکه آمریکایی”ای‌بی‌سی‌نیوز” مدعی ورود دومین ناو هواپیمابر آمریکایی به آب‌های خلیج فارس با هدف حمایت از عملیات نظامی واشنگتن در افغانستان و مبارزه با دزدان دریایی در سواحل سومالی و خلیج عدن شد.
خبرگزاری “الشرق الاوسط” در این خصوص گزارش داد که جانتان گرینرت، فرمانده نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد ارتش این کشور چهار کشتی و هلیکوپتر مجهز به سیستم مین‌یاب را جهت مقابله با هرگونه تحرک احتمالی ایران برای بستن تنگه هرمز، به خلیج ‌فارس اعزام خواهد کرد.
شبکه خبری “بی‌بی‌سی” به نقل از ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا نیز اعلام کرد ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن پس از انجام مأموریت عملیات امنیت دریایی، روز سه‌شنبه از طریق تنگه هرمز از آبهای خلیج فارس خارج شد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، فرمانده ناوگان پنجم دریایی آمریکا مستقر در بحرین مارک فاکس اظهار داشت: ایران زیردریایی‌ها و قایق‌های تندروی خود را در خلیج فارس افزایش داده و برخی از قایق‌های کوچک را برای بستن تنگه هرمز آماده کرده است. وی افزود: آنها اکنون ۱۰ زیردریایی کوچک در اختیار دارند. ما به دقت تحرکات نظامی و تحولات مربوط به نیروی دریایی آنها را زیر نظر داریم. وی همچنین اعلام کرد؛ ناو هواپیمابر ‘آبراهام لینکلن’ با پشتیبانی یک کشتی جنگی، پایگاه خود در سواحل بحرین را برای گشت‌زنی در خلیج فارس ترک کرد.

/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. Mohammad TM:

    خب بسته شدن تنگه هرمز توسط ایران که اختیار کامل در این موضوع داره باعث میشه که اقتصاد نفتی جهان که چشم به این تنگه داره فلج بشه اما امارات و آمریکا که این تنگه رو جوری به تصویر کشیدن که ذخیار این تنگه در اختیار اونها هستش با بسته شدن تنگه هرمز توسط ایران دولت هاشون زیر سوال میره و ضعف اونها به وضوح دیده میشه از طرفی که ایران قدرت دریایی بالایی داره همینطور امکانات بالا اونها نمیتونن با ایرذن در دریا وارد جنگ بشن غرق شدن یه ناو هواپیما بر در خلیج فارس باعث بسته شدن این تنگه میشه و امارا ت از قدرت نظامی ایران ترس داره و میترسه که کشورش از دستش خارج بشه حمله به یک ناو هواپیما بر بر آمریکا خیلی درد ناک هستش این ناوگان ها خیلی مهم و کیلیدی هستش حتی آمریکا ها هم قدرت روبه رو شدن با ایران رو نداره امریکا و امارات در حد ایران در تنگ هرمز نیستن

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.