سرزمین کهن به اصلاحات نیاز دارد

۲۱م دیماه ،

جام جم آنلاین: علی دارابی، معاون سیما با اشاره به اصلاحاتی که باید در فاز اول و دوم سریال «سرزمین کهن» ساخته کمال تبریزی اعمال شود، این سریال را اثر خوبی ذکر کرد و گفت: قرار است این سریال سال آینده پخش شود.

به گزارش مهر، نیمه دوم سال ۸۷ بود که محمد مسعود، مجری طرح و تهیه‌کننده سریال «سرزمین کهن» به کارگردانی کمال تبریزی از آغاز تصویربرداری این مجموعه تلویزیونی در سه فاز خبر داد.

سریالی که تصویربرداری آن یک سال بعد برای ساخت دکور متوقف شد و با گذشت ۱۴ ماه که از اتمام ساخت فاز اول این مجموعه گذشت اعلام شد، تصویربرداری فاز دوم مجموعه دی ۸۹ آغاز خواهد شد.

محمودرضا تخشید، مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه نیز در تیر ماه ۸۹ اعلام کرد، پخش سرزمین کهن از سال ۹۰ آغاز خواهد شد که تاکنون این امر محقق نشده و با وجود بلاتکلیفی عوامل برای کلید زدن فاز سوم و رساندن سریال به پخش، دارابی پیشنهاد داده است فاز چهارم سریال نیز ساخته شود.

دارابی دربارهٔ تکلیف و پخش سریال «سرزمین کهن» گفت: این سریال پیش از ورود من به معاونت سیما تصویب شده بود. با این حال فاز یک و دو آن به لحاظ برخی روایت‌های تاریخی نیاز به اصلاحاتی دارد که برای انجام آن با نویسنده و کارگردان به توافق رسیده‌ایم.

معاون سیما دربارهٔ دلیل آغاز نشدن فاز سه این سریال گفت: اصلاحات لازم برای فاز یک و دو مشخص شده و بزودی انجام می‌شود. بعد از آن تصویربرداری فاز سه آغاز خواهد شد.

دارابی اظهار امیدواری کرد «سرزمین کهن» به عنوان یکی از سریال‌های خوب تلویزیون سال ۹۲ از شبکه سه پخش خواهد شد.

فیلمنامه سرزمین کهن حوادث مهم تاریخ معاصر ایران را از سال ۱۳۲۰ تا بهمن ۱۳۵۷ روایت می‌کند.

شهاب حسینی، نیکی کریمی، محمدرضا فروتن، ثریا قاسمی، الهام حمیدی، حسین محجوب، پژمان بازغی، بیتا فرهی، جعفر دهقان، امیر آقایی، هنگامه قاضیانی، میترا حجار، پرویز پورحسینی، فرهاد قائمیان، علی شادمانی، محسن تنابنده و حسن پورشیرازی بازیگران اصلی سریال سرزمین کهن می باشند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.