سرزمینی هفت رنگ در قلب آفریقا +عکس

در جنوب شرقی قاره آفریقا جزیره‌ای به نام «جزیره موریشیوس» وجود دارد که در آن یکی از عجایب جهان را می‌توان مشاهده کرد، در این جزیره قطعه زمینی وجود دارد که خاک آن به شکل رنگین کمان «هفت رنگ» است.

خبرگزاری فارس: در جنوب شرقی قاره آفریقا جزیره‌ای به نام «جزیره موریشیوس» وجود دارد که در آن یکی از عجایب جهان را می‌توان مشاهده کرد، در این جزیره قطعه زمینی وجود دارد که خاک آن به شکل رنگین کمان «هفت رنگ» است.

در جزیره «موریشیوس» یکی از عجایب بسیار زیبا و شگفت‌انگیز جهان را می‌توان می‌یافت. این جزیره مساحتی بالغ بر دو برابر مساحت کشور بحرین یعنی ۱۸۶۵ کیلومتر مربع دارد و در جنوب شرقی قاره آفریقا واقع شده است. شگفتی این جزیره در آن است که در قسمتی از آن تکه زمینی مشاهده می‌شود که خاک آن هفت رنگ دارد و همین موجب شده تا این منطقه به «سرزمین هفت رنگ» معروف شود.

این قطعه زمین مساحتی بالغ بر ۷۵۰۰ متر مربع را دربرمی‌گیرد و شن‌های این منطقه به رنگ‌های «قرمز، کرم، بنفش، سبز، آبی، ارغوانی و زرد» است و آمیخته شدن این شن‌ها با رنگ آبی دریا که در کنار آن قرار دارد، به این منطقه زیبایی خاص و خیره‌کننده‌ای بخشیده است. زمین‌شناسان معتقدند، رنگ قرمز موجود در خاک این منطقه ناشی از وجود آهن و رنگ آبی و ارغوانی مشاهده در آن ناشی از وجود ماده آلومینیوم در آن است.

از نکات بسیار عجیب این سرزمین هفت که عدم آمیزش رنگ‌ها با یکدیگر است، به گونه‌ای که هر لایه از خاک در همان طبقه و رنگ خود باقی می‌ماند، بی‌آنکه با طبقه و رنگ دیگر آمیخته شود و این نکته بسیار عجیبی است که زمین‌شناسان تاکنون نتوانسته‌اند برای آن تفسیری پیدا کنند. همچنین خاک هفت رنگ این منطقه با وجود قرار داشتن در منطقه استوایی و باران‌های موسمی شدیدی که شاهد آن است، هیچ‌گاه کم یا با یکدیگر آمیخته نشده است.

 

این سرزمین سالیانه هزاران گردشگر را به خود جذب می‌کند. آنچه مشاهده می‌کنید، تصاویری دیگر از سرزمین هفت رنگ است.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.