سرعت اینترنت در دنیا دوباره کاهش خواهد یافت!؟

۳۱فروردین۱۳،

با توجه به کاهش سرعت اینترنت در اسفند ماه در سراسر دنیا این سوال پیش می آید که آیا سرعت اینترنت کاهش می یابد؟

 به گزارش خبرنگار اورژانسit باشگاه خبرنگاران تقریبا دو ماه قبل در اسفند ماه بود که سرعت اینترنت به طرز محسوسی در سراسر دنیا کاهش یافت که شدت و ضعف آن در کشورهای مختلف متفاوت بود

 با توجه به کاهش سرعت اینترنت  این سوال پیش می آید که آیا باز این کار تکرار خواهد شد؟

گزارش ها حاکی از اختلاف میان دو گروه بزرگ در دنیا است که در تعیین سرعت اینترنت نقش به سزایی دارند دو ماه قبل این دو گروه که یکی  از آن ها  یک گروه مبارزه با اسیم( هرزنامه) و یک گروه میزبان وب پایگاه اینترنتی های اسپم است دچار اختلاف شدند که به شدت سبب کاهش سرعت اینترنت در دنیا شد.

 این کاهش سرعت اینترنت سبب آن شد تا کاربران اینترنت در سراسر دنیا در بار گیری پایگاه اینترنتی ها و استفاده از خدمات بعضی پایگاه اینترنتی ها با کندی سرعت اینترنت روبرو شدند.

 به توجه به این مسئله که ممکن است این کاهش سرعت که در اکثر ازدهام صورت گرفته؛ بر شبکه ها و سامانه های بانک ها و خدمات ایمیل نیز تاثیر گذارده، بنابراین چه چاره ای باید اندیشید.

 به گزارش  مجله دانش و کامپیوتر به نقل از اسپم هاوس، سخنگوی این شرکت سبب آن را با مثالی اینگونه بیان کرده است: اگر شریان  شبکه جهانی وب را به یک بزرگراه تشبیه کنید حملات صورت گرفته تلاش می کند با ایجاد ترافیک مسیر های موجود را بند بیاورند در  این تهاجم اخیر ترافیک به حدی رسید که کل بزرگراه مسدود شد.

این به آن معناست که در پی قرار دادن سایبر بانکر در فهرست سیاه هدف حملاتی قرار گرفته است که این حملات با نام ddos به معنی حمله توزیع شده مجروحان از سرویس شناخته می شوند که به آن وسیله در خواست هایی پرشمار به یک سرور صورت می گیرد و یا از منابع آن سرور استفاده می کند که سامانه دچار اخلال می گردد.

حال  با توجه به این مسائل باید گفت که تا چه زمان مردم نقاط مختلف دنیا باید درگیر اختلافات دو گروه باشند و تا چه زمان این فناوری ها باید انحصار ی در اختیار کشورهایی محدود قرار گیرد تا اگر اختلافی میان آنها به وجود آمد دود گرد و خاکشان به چشم مردم دیگر نقاط دنیا نرود؟


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.