سرفه تا ۲ هفته مهمان شماست

۰۹ام بهمن ،
ممتاز نیوز :  اگر شما هم مدتی است سرفه می‌کنید حتماً از خودتان پرسیده اید این سرفه مزاحم تا کی ادامه خواهد داشت؟ اغلب متخصصان می‌گویند حدود ۱۸ روز طول می‌کشد تا سرفه‌ها دست از سر شما بردارند. یکی از پزشکان خانواده در آتن معتقد است اغلب اشخاص فکر می‌کنند سرفه شان بعد از یک هفته باید خوب شود اما این سرفه‌ها معمولاً تا ۲ هفته ادامه پیدا می‌کند.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از اطلاعات ؛ متأسفانه مصرف آنتی‌بیوتیک تاثیری بر اغلب سرفه‌ها ندارد اما بسیاری از مردم بر این باورند که خوردن آنتی‌بیوتیکها می‌تواند سرفه آنها را بهبود ببخشد. به همین سبب در زمانی که نیازی به مصرف این داروها نیست، آنها را خورده و سبب بروز مقاومت دارویی در جامعه می‌شوند. به همین سبب متخصصان پیشنهاد می‌کنند در سرما خوردگی و بیماری‌های ویروسی که شایع‌تر هم می باشند، برای بهبود سرفه‌هایتان صبر کنید و اگر بعد از ۲ هفته خوب نشد آن وقت به پزشکتان مراجعه کنید.

لازم است به بعضی نشانه‌هایی که می‌توانند علایم یک بیماری جدی‌تر باشند، دقت کنید و اگر سرفه شما با یکی از علائم زیر همراه شد، حتماً به پزشک مراجعه کنید:

۱) خلط خونی یا قهوه‌ای رنگ

۲) تب

۳) لرز

۴) بدن درد

۵) تنگی نفس

۶) خس خس سینه

۷) خشونت صدا

۸) اختلال در بلع

۹) کسانی که بیماری مزمن ریه مانند آسم دارند لازم است همیشه سرفه‌هایشان را جدی بگیرند.

در صورتی که سرفه‌های شما خلط دار است و تب دارید لازم است به پزشک مراجعه کنید، زیرا احتمال دارد شما به سینوزیت و یا عفونت ریه‌ها دچار شده باشید که در این شرایط بیماری شما یک بیماری عفونی قابل درمان است و برای درمان آن نباید وقت را تلف کرد.

اما اگر تب ندارید و بیماری زمینه‌ای ریه ندارید و سرفه‌های خشکی دارید که بیشتر از ۱۰ روز طول کشیده، نگران نباشید وبه داروهای ضد سرفه بسنده کنید.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.