سرقت از ۲۸ خانه‌ به بهانه خواستگاری

زن سابقه‌داری که به بهانه خواستگاری وارد منازل شهروندان تبریزی شده و پس از سرقت دسته‌کلید، از منازل آنان سرقت می‌کرد، با تلاش کارآگاهان مبارزه با سرقت پلیس آگاهی دستگیر شد.
سرهنگ مداحی رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان شرقی گفت: در پی چند فقره سرقت از منازل در شهر تبریز، کارآگاهان مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان تحقیقات خود را آغاز کردند. ماموران در بررسی صحنه‌های جرم متوجه شدند هیچ گونه علامتی مانند شکستن قفل یا پنجره در سرقت‌ها وجود ندارد و سارق با داشتن کلید وارد منازل شده و با توجه به اموال سرقت شده کارآگاهان احتمال دادند سرقت‌ها توسط یک نفر انجام شده است. در ادامه تحقیقات کارآگاهان متوجه شدند زنی برای خواستگاری چند شب قبل از سرقت‌ها در منزل مالباختگان حضور داشته است. در این خصوص با جستجو در بانک تصاویر مجرمان سابقه‌دار، زن سارق از سوی مالباختگان شناسایی شد که بلافاصله کارآگاهان محل سکونت سارق را شناسایی و او را دستگیر کردند.

به گفته رئیس پلیس آگاهی آذربایجان شرقی، متهم در بازجویی با اعتراف به ۲۸ فقره سرقت منازل درباره شیوه و شگرد سرقت اظهار کرد: پس از آشنایی با بانوان مسن تبریزی و جلب اعتماد آنها به بهانه خواستگاری دخترشان به منزلشان می‌رفتم و دسته‌کلید آنها را می‌دزدیدم. سپس در موقعیتی مناسب که منزل خالی بود، وارد منزل شده طلاها و وجوه نقد را سرقت می‌کردم.

رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: با راهنمایی سارق ۵ نفر از خریداران اموال مسروقه شناسایی و دستگیر شدند و مقادیری طلای مسروقه از آنان کشف و به مالباختگان تحویل داده شد.
۲۸۲۴۵

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.