سرقت اطلاعات شخصی با هک کردن مغز!!

محققان دانشگاه آکسفورد، دانشگاه کالیفرنیا و دانشگاه ژنو در یک طرح مشترک، راهی برای هک کردن و نفوذ به درون مغز افراد با استفاده از یک هدست ساده یافته‌اند.

 

 hack maghz

 

 این ایده بیشتر به فیلم‌های علمی تخیلی شباهت دارد، اما با این شیوه می توان به اطلاعات شخصی و مهم افراد از جمله رمز عبور کارت (PIN) و اطلاعات حساب بانکی دسترسی پیدا کرد.

 

محققان با استفاده از یک هدست ساده به قیمت ۳۰۰ دلار که بعنوان رابط مغزی در بازیهای رایانه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد، موفق به هک کردن مغز و دسترسی به اطلاعات شخصی افراد شدند.

 

پس از قرار دادن هدست بر روی سر، افراد در مقابل صفحه رایانه قرار گرفته و تصاویری مانند بانک، مردم و اعداد رمز کارت به نمایش گذاشته شد.

 

در این زمان امواج مغزی بخصوص سیگنال موسوم به P300 مورد بررسی قرار گرفتند؛ این سیگنال برای شناسایی یک موضوع معنی‌دار مانند یک فرد یا شیء استفاده شده و در حدود ۳۰۰ میلی ثانیه پس از شناسایی یک موضوع منتشر می‌شود.

 

این دستگاه با کمک سیگنال الکتریکی مغز (EEG) به داده های مغزی افراد دسترسی پیدا می‌کند.

 

تحقیقات نشان می‌دهد، با این شیوه ۴۰ درصد امکان شناسایی شماره اول رمز کارت (PIN)‌ وجود دارد. به گفته محققان، سیگنال P300 قابلیت استفاده در پروتکل های بازجویی برای شناسایی مجرمان بالقوه را دارد.

منبع:ایسنا

تکنولوژی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.