سرقت اینترنتی از حساب کارفرما

منتشر شده در پورتال خبری ممتاز نیوز به نقل از منبع ذکر شده در انتهای مطلب

پسر نوجوانی که پس از اخراج از مغازه‌ای در مشهد به قصد انتقام از کارفرمایش، رمز اینترنتی حساب بانکی وی را در اختیار دو دوستش قرار داده بود تا از حساب بانکی وی سرقت کنند، از سوی پلیس فتای استان خراسان رضوی دستگیر شدند.

به گزارش تفسیری جام‌جم، سرهنگ عرفانی، رئیس پلیس فتای استان در ارتباط با دستگیری یک نوجوان که با همدستی دو نفر از دوستانش، اینترنتی ده میلیون تومان پول کارفرمای پیشین خود را سرقت کرده بود، روز قبل به خبرنگار ما گفت: رسیدگی به این پرونده هفته قبل با شکایت مرد مغازه‌داری مبنی بر سرقت ده میلیون تومانی از حساب بانکی‌اش در دستور کار پلیس فتای استان خراسان رضوی قرار گرفت.

عرفانی افزود: در تحقیق از شاکی معلوم شد، وی هنگامی که متوجه می‌شود این مبلغ از حسابش سرقت شده، به بانک رفته و مطلع می‌شود پول‌ها به صورت اینترنتی از حسابش خارج شده و با انتقال به یک کارت عابر بانک، از مغازه طلافروشی و چند مغازه دیگر طلا و کالا خریداری شده است.

رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی یادآور شد: ماموران فتا تحقیقات در این ارتباط را ادامه دادند تا سرانجام رد پای دو متهم را که در زاهدان زندگی می‌کردند، به‌دست آوردند و با هماهنگی قضایی عازم این شهر شدند و دو پسر نوجوان را در این ارتباط دستگیر کردند.

دو مــتهم نوجوان با انتقال به پلیس فتای استان خراسان رضوی، طی بازجویی اعتراف کردند با همدستی یک نوجوان دیگر این سرقت‌ها را انجام داده‌اند.

اعتراف ۲ نوجوان سارق

یکی از دو نوجوان سارق به پلیس گفت: ما با شاکی آشنایی نداریم و دوست دیگرمان پیش از این کارگر شاکی بوده و بنابر دلایلی چند ماه پیش از سوی کارفرمایش اخراج شده و درصدد انتقام از وی بود. وی افزود، رمز اینترنتی حساب شاکی توسط دیگر متهم در اختیار آنها قرار داده شده سپس آنها از حساب بانکی کارفرما سرقت کرده‌اند.

عرفانی اضافه کرد: در پی اعتراف دو سارق نوجوان و در ادامه جستجوهای پلیسی دیگر دوست فراری آنها ـ کارگر مغازه ـ نیز دو روز پیش دستگیر شد.

اعتراف کارگر اخراجی به قصد انتقامگیری

در تحقیق از این متهم نوجوان وی اعتراف کرد، کارت اعتباری بانکی کارفرمایش و همچنین رمز اینترنتی وی در اختیارش بوده تا به حساب وی پول واریز یا برداشت کند. مدتی بعد وقتی با کارفرمایش درگیر شده و از کار اخراج می‌شود، تصمیم به انتقام گرفته و با در اختیار قرار دادن رمز اینترنتی حساب او به دو نفر از دوستان نوجوانش، پول‌های شاکی را از حساب بانکی‌اش سرقت کرده‌اند.

بنابراین گزارش تفسیری، برای هر سه پسر نوجوان قرار قانونی صادر شد. تحقیقات تکمیلی از آنها برای بازگرداندن ده میلیون تومان پول سرقت شده از شاکی ادامه دارد.

حوادث

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.