سرماخوردگی یا آلرژی

جام جم آنلاین: خوانندگان می‌توانند با ارسال پیامک به سامانه ۳۰۰۰۰۷۰۶ پرسش‌های خود را در موارد مختلف مطرح و در برنامه زنده «دکتر سلام» که هر شب ساعت ٢١ از شبکه آموزش پخش می‌شود، پاسخ خود را دریافت کنند.

 امروز دکتر نقشین، فوق‌تخصص بیماری‌های ریه به پرسش ما پاسخ می‌دهد.

بیشتر اوقات تعبیر ما این است که مبتلا به سرماخوردگی شده‌ایم. سرماخوردگی در سنین مختلف در بین بچه‌ها، نوجوانان و جوانان بسیار شایع است و در هر سال ۱۱ ـ ۱۰ بار رخ می‌دهد، اما در بزرگسالان سرماخوردگی کمتر می‌شود. فرد سرماخورده حالت خستگی و کسالت، بدن‌درد، تب اندک، سردرد، عطسه و گلودرد دارد.

نکته بسیار مهم این که شاید ما مبتلا به بیمارهای دیگری باشیم و به اشتباه آن را سرماخوردگی می‌نامیم.

افرادی که به رنیت آلرژی (حساسیت بینی) مبتلا هستند، نشانه‌های مشابهی با سرماخوردگی دارند، ولی این افراد در کنار خارش بینی و احساس خلط در گلو، گاهی بوی بد دهان و کاهش حس بویایی و همچنین احساس سنگینی در ناحیه گلو و پیشانی خود دارند؛ بخصوص بچه‌ها به بوی بد دهان مبتلا می‌شوند.

نکته مهم تفکیک این دو بیماری است؛ کسی که مبتلا به سرماخوردگی است چند روزی علائم سرماخوردگی را دارد، اما کسی که آلرژی دارد در فصل پاییز و بهار نشانه‌های مکرر دارد.

برای شروع درمان آلرژی یا سرماخوردگی، حتما به علائم اولیه یا تفاوت‌های آنها توجه کنید تا با مراجعه به پزشک راه درستی را برای درمان در پیش بگیرید.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.