سرمایه‌گذاران خارجی وارد بازار مسکن می‌شوند

سرمایه‌گذاران خارجی وارد بازار مسکن می‌شوند

جام جم آنلاین: رییس سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی ایران از برنامه های ویژه این سازمان برای رشد و تسریع جذب سرمایه گذاری خارجی در بخش مسکن برای کنترل قیمت ها در این بخش خبر داد.

“بهروز علیشیری”  با بیان اینکه، بخش مسکن با وجود ظرفیت های متعدد و صنایع وابسته به آن نتوانسته سرمایه قابل توجهی از سرمایه گذاری خارجی را جذب کند، افزود:رشد جذب سرمایه گذاری خارجی در بخش مسکن نیاز به معرفی فرصت های موجود از سوی مسوولان این بخش به سرمایه گذاران داخلی و خارجی دارد.

معاون وزیر امور اقتصادی ودارایی ادامه داد: سازمان سرمایه گذاری خارجی برنامه ویژه برای معرفی توانمندی های موجود در بخش مسکن و صنایع وابسته به آن به سرمایه گذاران خارجی دارد تا بتواند با تزریق منابع مالی مناسب به این بخش باعث کاهش هزینه ساخت مسکن و تولید مناسب آن در کشور شود.

وی اظهار داشت: بر همین اساس در سال جاری سازمان سرمایه گذاری خارجی ایران علاوه بر آنکه تا کنون مصوباتی رادر خصوص بخش مسکن داشته، قرار است برای جذب سرمایه گذاری خارجی در صنایع وابسته به بخش مسکن نیز طرح هایی را تصویب کند.

یادآور می شود از جمله طرح های مصوب سرمایه گذاری خارجی در سال جاری مربوط به طرح تولید الکترود جوشکاری ، طرح تولید پکیج یونیت برای مصارف سیستم گرمایشی منازل ، طرح احداث مجتمع گردشگری و تفریحی ، طرح تولید انواع کاشی ، افزایش سرمایه گذاری خارجی در طرح احداث مخازن و تاسیسات تخلیه بوده است.

برهمین اساس سازمان سرمایه گذاری خارجی از دو سال گذشته برای ورود فناوری های نوین در بخش مسکن توسط سرمایه گذار خارجی اقداماتی را انجام داده و طرح سرمایه گذاری خارجی برای تولید خانه های پیش ساخته چوبی، فلزی و بتنی در بخش مسکن را به تصویب رسانده است. (ایرنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.