سرمایه‌گذاری در بازارهایی همچون “بورس” روند افزایش قیمت مسکن را کنترل می‌کند

۱۱اردیبهشت،

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: فعال کردن سرمایه گذاری در بازارهایی همانند “بورس” و کاهش نقدینگی مردم از طریق خرید اوراق مشارکت و افزایش انگیزه آن‌ها برای سرمایه گذاری در بازار مسکن، راهکارهایی برای کنترل روند قیمت مسکن است.

“محمدحسین میرمحمدی” نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به افزایش قیمت مسکن در سال جدید، گفت: هر کالایی در جامعه ظرفیت معینی دارد بنابراین اگر این ظرفیت بیش از حد پرداخت شود قطعا خرید و فروش آن کالا راکد خواهد ماند، این مهم در بازار مسکن نیز صدق می‌کند.

وی در ادامه افزود: مسئولان کشورمان در سال قبل تلاش فراوانی برای کاهش قیمت مسکن داشتند اما موفقیت نسبی زمانی به اثبات می‌رسد که همه برای کاهش تورم و قیمت مسکن همکاری کنند تا در ۶ ماه اول امسال به نقطه تعادل در بازار مسکن دست یابیم.

این نماینده مجلس با اشاره به عوامل افزایش قیمت مسکن در کشور، تصریح کرد: افزایش مصالح و دستمزد کارگران ساختمانی از جمله عواملی بود که در سال قبل سبب افزایش قیمت‌ها شد.

میرمحمدی در پایان با اشاره به راهکارهایی برای کاهش قیمت مسکن خاطر نشان کرد: با فعال کردن سرمایه گذاری در بازارهایی همانند “بورس” و کاهش نقدینگی مردم که از طریق خرید اوراق مشارکت و افزایش انگیزه آن‌ها برای سرمایه گذاری در بازار مسکن، راهکارهایی برای کنترل روند قیمت مسکن است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.