سرمایه گذاری در بخش خصوصی راهکاری برای تبدیل تحریم نفتی به فرصت

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به لزوم کاهش وابستگی به بودجه نفتی درسال ۹۲، گفت: با سرمایه گذاری در بخش خصوصی، توسعه گردشگری و افزایش صادرات نفتی می‌توان تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرد.

محمد علیپور سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانیممتازنیوز، با اشاره به نیاز کشور در مسیر پیشرفت و توسعه به کاهش وابستگی به درآمد نفتی در بودجه سال ۹۲، گفت: بر‌اساس اقتصاد مقاومتی که باید بر آن تاکید شود این است که وابستگی به درآمد نفتی را باید کاهش دهیم.

وی با اشاره به تبدیل تحریم‌ها به فرصت‌ها خاطرنشان کرد: ما با ابتکار و خلاقیت تحریم‌ها را به فرصت تبدیل خواهیم کرد و با اراده و همکاری در بین مردم و آحاد جامعه با حمایت و پشتیبانی مسئولان توسعه و پیشرفت کشور بدون وابستگی به بودجه نفتی امکان پذیر است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در تبیین موارد جایگزین برای تأمین بودجه نفتی اظهار داشت: با واگذاری بخشی از کارهای عمرانی به بخش خصوصی می‌توانیم از مشارکت بخش خصوصی استفاده کرده و وابستگی خود را به بودجه نفتی کاهش دهیم.

وی اضافه کرد: کشورمان از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های زیادی برخوردار است اما به خاطر این که همواره به بودجه نفتی وابسته بوده‌ایم نتوانسته‌ایم موفق عمل کنیم و کشورهایی که دارای صادرات نفتی نیستند، در بخش گردشگری و صادرات غیرنفتی بسیار موفق عمل کرده‌اند، بنابراین ما نیز با پشتوانه اراده، ابتکار خلاقیت مردم ایران می‌توانیم بر مشکلات مقابله کرده و از تحریم به منزله فرصت استفاده کنیم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.