سرپرست دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای خبر داد: واگذاری پروژه‌های عمرانی و نوسازی به دانشگاه

۲۰ آبان ،

385-3.jpg

اولین نشست شورای دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور و سومین دوره هم اندیشی کمیته‌های فنی و عمران این دانشگاه در مشهد برگزار شد.

به گزارش تفسیری سرویس دانشگاهی ایسنا، دکترسهراب رضایی سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در این نشست با اشاره به امکانات و ظرفیت بالای دانشگاه فنی و حرفه‌ای، گفت: این دانشگاه در حوزه اجرای پروژه های عمرانی نیز ورود پیدا می‌کند.

وی با تأکید بر حوزه نظارت، طراحی و اجرای پروژه‌های عمرانی، افزود: از ۵ میلیون مترمربع فضای دانشکده‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور بعضی قدیمی و نیازمند بازسازی، مقاوم سازی و نگهداری می باشند که باید مورد توجه قرار گیرد.

دکتر رضایی گفت: از سال قبل همهی کارهای عمرانی و نوسازی که تا پیش از آن توسط سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور انجام می‌شد، توسط خود دانشگاه اجرا می گردد.

وی با بیان این که این مسأله به سبب ماهیت فنی بودن دانشگاه و وجود نیروهای ماهر در حوزه عمرانی است، افزود: در حال حاضر ۱۵۸ پروژه استانی و ۱۸ پروژه ملی توسط نیروهای متخصص این دانشگاه نظارت و اجرا می‌شود.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای، تعداد دانشجویان این دانشگاه را به طور متوسط سالانه ۲۵۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: این دانشگاه ۱۳۰۰ آزمایشگاه و کارگاه دارد بنابراین از این حیث نه تنها در ایران، بلکه در خاورمیانه ثروتمندترین دانشگاه به شمار می آید.

دکتر رضایی درخصوص اقدامات انجام شده برای بومی‌سازی رشته‌های تحصیلی دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای استان‌ها، تصریح کرد: تحقق این مهم از طریق دو رویکرد توجه به آمایش استانی و بومی گزینی دانشجویان دنبال می‌شود و هدف این است که دانشجو برای شرایط کار در همان استان تربیت شود.

وی خاطرنشان کرد : در حال حاضر ۶۰درصد دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای کشور بومی و ۴۰ درصد غیربومی می باشند.

دکتر رضایی در خصوص تعداد رشته‌های فنی و حرفه‌ای و نیز سهم دانشجویان دختر این دانشگاه، گفت: در حال حاضر دانشگاه فنی و حرفه‌ای با ۵۴ رشته در مقطع کاردانی و ۲۶ رشته در بخش کارشناسی به ارایه خدمات آموزشی مشغول می باشند، ضمن این که ۱۰ رشته تازه نیز، برای سال آینده در نظر گرفته شده است.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای کشور نسبت دانشجویان دختر به پسر را در دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای کشور ۱ به ۳ اعلام کرد و گفت: از ۲۵۰ هزار دانشجو ۶۰ هزار نفر را دختران و بقیه را پسران تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.