سرپرست فدراسیون شنا: برنامه های ویژه ای برای حضور شایسته در بازی‌های آسیایی داریم

سرپرست فدراسیون شنا ، شیرجه و واترپلو گفت: برای حضور موفق در بازیهای آسیایی ۲۰۲۲ کره هدفگذاری و برنامه ریزی کرده ایم.

به گزارش سرویس ورزشی برنا ، برانوش نیک بین سرپرست فدراسیون شنا با بیان این مطلب افزود : این فدراسیون تلاش دارد از تمامی ظرفیت ها و توان انسانی و سخت افزاری خود برای موفقیت درمسابقات قهرمانی آسیا در رشته های شنا ، شیرجه و واترپلو سود برده و به اهداف تعیین شده در این رقابتها دست یابد.

وی افزود: حضور یک مربی سرشناس در رشته شنا ( یورگ وویت ) از آلمان و یک مربی آشنا با دانش روز ازاسلواکی(رومان پلاچیک) در واترپلو بیانگر این است که فدراسیون برنامه گسترده ای برای حضور قدرتمند در رقابتهای آینده آسیایی دارد.

وی افزود: رشته شنا یک رشته رکوردی است و بدین منظور به تمامی هیات های سراسر کشور اعلام کردیم، هر فردی که در این رشته رکورد بزند، به تیم ملی دعوت خواهد شد و زیر نظر وویت تمرین خواهد کرد.

سرپرست فدراسیون شنا گفت:در واترپلو نیز در بخش جوانان و بزرگسالان برنامه ریزی های لازم زیرنظرمربی اسلواکی انجام شده است.

نیک بین افزود: تیم واترپلو جوانان به یکی از کشورهای اروپایی اعزام خواهد شد تا خود را برای حضور در مسابقات جوانان آسیا که در قزاقستان برگزار می شود، آماده کند.
وی همچنین اظهار داشت:رقابتهای لیگ واترپلو کشور درسال جاری از روز ۲۳ تیرماه جاری آغاز خواهد شد و فدراسیون تلاش می کند که این رقابتها توسط حمایت کننده های مالی مورد حمایت قرار گیرد .

سرپرست فدراسیون شنا، ‌شیرجه و واترپلو در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص برگزاری فصل جدید مسابقات لیگ شنای باشگاههای کشور گفت: رقابتهای لیگ شنا امسال در ۵ مرحله و در استخرهای استاندارد ۵۰ متری برگزار می شود.
وی افزود : هنوز زمان برگزاری این مسابقات نهایی نشده است ، ولی زمان آن بزودی مشخص خواهد شد.

نیک بین با اشاره به اینکه فدراسیون علاقمند به بهره گیری از حمایت کننده های مالی قوی در لیگ شنا است، ‌افزود: در حال رایزنی در این رابطه هستیم وامیدوارم حمایت کننده ای پیدا کنیم که در سطح آسیا نیز تیم های ایرانی را مورد حمایت قرار دهد.

سرپرست فدراسیون شنا گفت : تیم های واترپلو کشورمان در چند سال گذشته به دلیل عدم حمایت های مناسب از سوی حمایت کننده های مالی نتوانستند به نتایج مطلوبی دست یابند ولی امیدواریم که با برگزاری لیگ قدرتمند بتوانیم در لیگ باشگاه های آسیا خوب عمل کنیم .
 
وی با ضروری عنوان کردن توسعه شنا در سطح مدارس و آموزشگاههای کشور گفت:یکی از نکته های مهم در رشته شنا اجباری شدن شنا در مدارس است که از سوی وزارت آموزش و پرورش در مدارس اجرا می شود و این طرح به عنوان یک واحد اجباری درسی می باشد.

نیک بین گفت:این طرح در توسعه ورزش شنا و استعدادیابی بسیار مهم است و در آینده با اجرای این طرح شاهد تحولی بزرگ در این رشته خواهیم بود.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که با تلاش تمامی دست اندارکاران، این رشته بتواند جایگاه مناسبی در سطح آسیا بدست آورد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.