سرکشی دوربین‌ها به دنیای حیوانات

دیده بان حقوق حیوانات: می‌خواهیم سری به قلمرو حیوانات بزنیم و تعامل با گونه‌های بی‌شماری را بررسی کنیم که سیاره‌مان را با ایشان مشترک هستیم. در این مجموعه تصاویر، با پژوهشگرانی روبه‌رو خواهیم شد که در لباس پاندا به طبیعت زده‌اند، حلزونی که برای ماساژ پوست به کار گرفته می‌شود و یا تصاویری جذاب از هنرنمایی حیوانات؛ مجموعه تصاویری که شانس راهیابی به رسانه‌ها نصیبشان شده است.

به گزارش «تابناک»، مجله اینترنتی «آتلانتیک» در شماره جدیدش به سراغ تصاویری از حیوانات گوناگون رفته که در هفته‌های اخیر به اخبار گوناگون راه یافته‌اند؛ تصاویری از دیدگاه ناظران انسانی، شکارچیان، پرستاران و حتی محققان در برخورد با گونه‌های جانوری در سراسر جهان که دیدنشان خالی از لطف نیست.
آنوری،  توله خرس قطبی است که در باغ وحشی در آلمان متولد شده و بازدیدکنندگانش روز به روز افزوده می‌شود.
 AP Photo/Frank Augstein
این تصویر از نوعی بازی (!) گرفته شده که طی آن چهار گاوباز دور میز بازی می‌نشینند و دستشان را روی میز می‌گذارند تا گاو خشمگین به سمتشان حمله‌ور شود؛ برنده بازی کسی است که در آخر، روی صندلی‌‌اش نشسته باشد و از حمله گاو خشمگین فراری نشده باشد!
پیشینه این بازی به سال ۱۹۶۵ میلادی و زندانیان آنگولایی برمی‌گردد.
Reuters/Jana Asenbrennerova
پژوهشگران چینی برای بردن پاندایی به نام تائو تائو به محل جدید زندگی‌اش که در یک پارک ملی برایش تدارک دیده‌اند، لباس‌هایی به شکل پاندا بر تن کرده‌اند و از قفسی با ظاهر طبیعی بهره گرفته اند تا این موجود بزرگ جثه از امن بودن محیط جدید زندگی‌اش از نفوذ انسان‌ها اطمینان پیدا کند.
این پاندا ۲۱ ماهه و مادرش که Cao Cao نام دارد، در حالی به این پارک محافظت شده منتقل می‌شوند که قصد دانشمندان از این جابجایی، اجرای سومین مرحله بازگشت پانداها به حیات وحش است.
Reuters/China Daily
عروس‌های دریایی ساحل غربی آمریکا که در رونمایی از آکواریوم جدید شهر اوماها در ایالت نبراسکا به دیدن عکاسان نشسته‌اند؛ یک ماه از رونمایی عمومی این آکواریوم می‌گذرد.
AP Photo/Nati Harnik
سوژه این عکس، یکی از کارکنان فرودگاه لاگوردیای نیویورک است که تلاش دارد سگی را که در حمل و نقل از قفسش فرار کرده بگیرد؛ تعقیب و گریزی که ده دقیقه به درازا کشیده و مانع ترافیک عادی هواپیماها در فرودگاه شد.
Spencer Platt/Getty Images
لوآنگو، نام بچه میمون تاجداری از نژاد Mangabey است که در باغ وحشی در فرانسه به دنیا آمده و از سوی مادرش طرد شده است. این نژاد خاص، تنها موجوداتی هستند که به همراه انسان‌ها، امکان ابتلا به جذام را دارند.
باغ وحش ژاردین، بخشی از پروژه محافظتی اروپاییان برای پرورش گونه‌های در خطر انقراض (EEP) دنیا به شمار می‌رود.
Kenzo Tribouillard/AFP/GettyImages
در این تصویر، شی پینگ، مزرعه‌دار چینی بدنش را با زنبورهای عسل پوشانده است. تولید عسل در ایالت چونگ کینگ در جنوب غربی چین، یکی از راه‌های به دست آوردن درآمد مزرعه‌داران به شمار می‌آید.
یارانه پرداختی چین به مزرعه‌داران در سال‌های اخیر، شش برابر شده و به ۱۴۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۰ رسیده است.
STR/AFP/Getty Images
این عکس در حالی از تانگ، شامپانزه هفت ساله باغ وحش بانکوک گرفته شده که مشغول آب خوردن از لوله‌ای است که برای خنک کردن وی در دمای چهل درجه این روزهای تایلند تعبیه شده است.
AP Photo/Apichart Weerawong
نخستین روز آزادی در مزرعه پس از رسیدن بهار، فرصتی است برای دویدن گاوهای هلندی که همه فصل زمستان را در اصطبلشان گذرانده اند.
Koen van Weel/AFP/Getty Images
در ۴۷ کیلومتری شرق سان سالوادور، سد شهر سوچی توتو، دریاچه ای پدید آورده که پناهگاهی برای حیات وحش منطقه شده است. در این تصویر، چند حواصیل تاج سیاه دیده می‌شوند که شاخه درختی را برای استراحت برگزیده‌اند.
Jose Cabezas/AFP/Getty Images
یک نعلبند سواره نظام تشریفاتی انگلستان در هاید پارک، نعل داغی را به ثم اسب می‌چسباند تا حیوان را برای جشنی که در پیش است، آماده کند.
Peter Macdiarmid/Getty Images
 ناندو، نام سگ دو ساله ای از نژاد مکزیکی است که به تازگی تصویر پرتره اش برنده مسابقه عکس یکی از روزنامه‌های ایتالیا شده است.
Reuters/Max Rossi
در کراسنویارسک روسیه، آرایشگاهی هست که برای ماساژ پوست مشتریانش از نوعی حلزون آفریقایی بهره می‌گیرد. این سالن آرایش، تنها مرکزی است که در سیبری این خدمات را ارائه می‌دهد.
برخی بر این باور هستند که این روش، کمک بسیاری در بالا بردن سرعت بازسازی پوست، از بین بردن چین و چروک‌ها و جاهای باقی مانده از سوختگی دارد.
Reuters/Ilya Naymushin
این تصویر ظاهرا ارتباط زیادی با حیوانات و جانوران ندارد؛ اما ماجرای این سد شکسته در نزدیکی پارک ملی ایالت واشنگتن، از این رو مورد توجه عکاس قرار گرفته که رودخانه الوا، محل مهاجرت ماهی‌های سالمون و قزل‌آلاست و این سد، مانعی برای این چرخه طبیعی به شمار می‌رفته که هم‌اکنون مرتفع شده است.
Reuters/Kevin P. Casey
لاشه بچه ماموتی که تا اندازه زیادی سالم مانده است، به تازگی در هنگ کنگ رونمایی شد تا عکاسان بتوانند تصاویری ناب از موجودی تهیه کنند که احتمالا چهل هزار سال سن دارد و لیوبا نام گرفته؛ لیوبا سال ۲۰۰۷ در شبه جزیره یامال روسیه یافته شده و هم‌اکنون  برای نمایش به هنگ کنگ آمده است!
Reuters/Tyrone Siu
اینجا قدیمی‌ترین گورستان حیوانات خانگی در آمریکاست که ده‌ها هزار جانور در آن به خاک سپرده شده‌اند؛ حیواناتی که گاه پس از مرگ، در کوره تبدیل به خاکستر و سپس به این نقطه از نیویورک منتقل شده‌اند.
این قبرها از بیست هزار دلار برای اندازه بزرگ تا سیصد تا چهارصد دلار در سایز کوچک، برای صاحبان حیوان به خاک سپرده شده هزینه خواهد داشت!
John Moore/Getty Images
 کلونی بزرگ فلامینگوها در دریاچه اولویدین کنیا، تصویر بی نظیری پدید آورده که البته ناشی از خشکسالی‌های گذشته و کم شدن فیتوپلانکتون‌هایی است که غذای این پرندگان را تشکیل می‌دهد.
بارش‌های شدید اخیر که در کم شدن شوری آب‌ها تأثیر گذاشته، نوید روزهای خوب برای آینده این فلامینگوها می‌دهد.
Carl de Souza/AFP/GettyImages
 یکی از دامپزشکان مرکز نگهداری حیوانات در نیومکزیکو، گربه‌ای را در آغوش گرفته که میو نام گرفته و وزن آن به بیش از هفده کیلوگرم می‌رسد. صاحب پیر این گربه، پس از اینکه از نگهداری آن عاجز شد، میو را به این مرکز سپرد و حالا دامپزشکان می‌خواهند با در نظر گرفتن رژیم خاص غذایی، وزن این گربه را کاهش دهند.
گفتنی است، وزن یک گربه معمولی بین ۳ تا ۵٫۵ کیلوگرم است.
AP Photo/Santa Fe Animal Shelter, Ben Swan
 سگی که در حال رژه رفتن در مسیر در نظر گرفته شده برای عبور پاپ بندیکت شانزدهم است، سوژه یک عکاس شده؛ در مسیری که در دو سمت آن، مردمان شهر گوانژوآتو مکزیک، چشم انتظار دیدن رهبر کاتولیک‌های جهان هستند.
Yuri Cortez/AFP/Getty Images
 دوشنبه، نام میمون نوزده ساله‌ای از گونه ژاپنی است که ظاهرا به گرده افشانی گیاهان حساسیت دارد و در حال عطسه است.
تب یونجه، بیماری مشترکی است که به تازگی در برخی نقاط دیده شده و بیست میمون مرکز آواجیشیما در هیوگوی ژاپن نیز از آن رنج می‌برند.
Buddhika Weerasinghe/Getty Images

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.