سرکوب اعتراضات مردمی بحرین راه به ناکجاآباد است/ مردم، تحولات سیاسی را جهت‌دهی خواهند کرد

۲۹فروردین۱۳،

عضو کمیسیون امنیت‌ملی مجلس، با بیان اینکه سرکوب جنبش مردمی بحرین از سوی حکومت آل‌خلیفه راه به جایی نبرده و با شکست مواجه شده است، گفت: دولت بحرین محکوم به دموکراتیزه شدن است چراکه در غیر این‌صورت مردم تحولات سیاسی را جهت‌دهی خواهند کرد.

“نوذر شفیعی” نماینده مردم ممسنی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به تشدید سرکوب مردم بحرین در آستانه برگزاری مسابقات فرمول یک در این کشور، گفت: بحرینی‌ها به دنبال حرکت بیداری اسلامی در خاورمیانه، جنبش اعتراض خود را آغاز کردند اما اکنون این جنبش به یک حرکت انقلابی منسجم تبدیل شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه با عدم پاسخگویی به مطالبات مردمی، ابعاد جنبش هر روز وسیعتر می‌شود، افزود: مردم بحرین خواستار آزادی و اصلاحات دموکراتیک در نظام سیاسی این کشور می باشند، اما آل‌خلیفه با دریافت کمک از سربازان سعودی، با گلوله جنگی، گاز اشک آور و همچنین دستگیری صدها نفر از معترضین در صددند این موج اعتراض‌ها را سرکوب کنند اما غافل از اینکه اقدامات این رژیم راه به جایی نبرده و با شکست مواجه شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه اراده ملت بحرین و عربستان به سمت حرکت برای ایجاد یک نظام مردم سالار کاملا مشخص است، تصریح کرد: با توجه به اعتراضات گسترده ملت بحرین و عربستان حکومت این کشورها یا باید خود را دمکراتیزه کنند و یا این مردم خواهند بود که مسیر تحولات را جهت‌دهی خواهند کرد.

شفیعی ادامه داد: بحرین و عربستان باید این نکته را متوجه شوند که در قرن بیست و یکم و در فرآیند موج چهارم دموکراسی ناگزیر به تغییر حکومت‌های خود می باشند و تداوم سرکوب مردم بحرین در ادامه مسیر عدالت‌خواهانه آنها ممکن است ایجاد مانع کند ولی مانع از تحقق مسیر نخواهد شد.

انتهای پیام/ 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.