سرگیجه های چرخشی را جدی بگیرید

اردیبهشت ۱۴۰۳

سرگیجه های چرخشی به مدت ۲ تا ۳ ساعت از عوامل بروز سندروم منیر است.

محسنی نراقی، متخصص گوش و حلق و بینی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اذعان داشت: سندرم منیر به سبب افزایش فشار مایعات گوش داخلی بروز می کند که فرد به سرگیجه های چرخشی به مدت ۲ تا ۳ ساعت دچار می گردد.

وی خاطرنشان کرد: سرگیجه های چرخشی، احساس گرفتگی گوش، کم شنوایی و وزوز گوش در اکثر بیماران مبتلا به سندرم منیر وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه سبب اصلی بیماری سندرم منیر شناخته نشده است تصریح کرد: اگر سرگیجه ای که سبب مشخص ویروسی یا مشکلات شناخته شده دیگر داشته باشد مربوط به بیماری سندرم منیر نیست از هر ۱۰ نفر کسانی که دچار سرگیجه می شوند مبتلایان به سندرم منیر نیستند.

نراقی در ادامه افزود: افت فشار خون و  اختلال قند خون از دیگر عارضه هایی می باشند که فرد را دچار سرگیجه چرخشی می کند که به دنبال آن فرد دچار افت فشار خون، سیاه رفتن چشم، ضعف و بی حالی می گردد اما  سندرم منیر سرگیجه به صورت چرخشی و ساعت ها به طول می انجامد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان اظهار کرد: اطمینان خاطر دادن به بیمار در حالت وجود سرگیجه که خطری فرد را درگیر نمی کند از طرف پزشک حائز اهمیت است تجویز داروهای ضد سرگیجه و استراحت کامل مراحل اولیه درمان سندرم منیر است./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. asal:

    با سلام وخسته نباشید من الان بیست و یک سالم هست و نزدیک یک سال هست ک ه دچار سردرد وسرگیچه می شوم ک سرگیچه هم باعث حالت تهوع من میشود دلیل این سردرد سرگیچه هم چیست چکار باید انجام دهم

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.