سعادتمند: دروغ در ذات من نیست/ استراماچونی پیشنهاد ما را قبول نکرد

مدیرعامل استقلال در خصوص پرونده آندره‌آ استراماچونی و مسائل مربوط به آن توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، احمد سعادتمند مدیرعامل استقلال درباره اتفاقاتی که در خصوص حضور آندره‌آ استراماچونی در این تیم رخ داد، اظهار کرد: مدتی است که دوستان می‌گویند چرا مدیرعامل استقلال صحبتی نمی‌کند و امروز آمدم تا مستند درباره این اتفاقات صحبت کنم چون همانطور که گفتم قرار است با شما صادق باشیم و من نمی‌توانم دروغ بگویم و این مساله در ذات و شخصیت من و خانواده‌ام نیست که بخواهم دروغ بگویم.

او ادامه داد: بعضی دوستان اصرار دارند که ما در بحث آقای استراماچونی هیچ اقدامی نکردیم و اصرارشان هم بی‌دلیل نیست و به دنبال اهداف دیگری هستند. من اینجا باید اعلام کنم که ما به ترکیه، قطر یا دبی نرفتیم و به ایتالیا رفتیم و در این شرایط سفر بسیار سختی بود و با مجوز وزارت امور خارجه و سفارت ایتالیا و بر اساس مصوبه هیات مدیره و برای تخفیف به طور مستند راهی این سفر شدیم. اقدامات ما برای این سفر از سه ماه پیش‌صورت گرفت و در آن زمان نه تکلیف بازی ما با سپاهان مشخص شده بود و نه تاریخ داربی معلوم بود. هدف ما این بود که یک پرونده بزرگ و سنگینی را بتوانیم در ایتالیا با تعامل حل کنیم.

سعادتمند در خصوص مذاکره با استراماچونی در ایتالیا گفت: ما طی مکاتبه‌ای که با فدریکو داشتیم، اعلام کردیم که ما برای تخفیف و تقسیط آمدیم و پرونده‌ای که در خصوص استراماچونی را داریم، ببندیم که این موضوعات جلو رفت و برای ایشان شرط گذاشتیم که ما اگر در لیگ قهرمانان آسیا و در جام حذفی موفق نبودیم، شما هم می‌توانید یکی از گزینه‌های ما باشید و در باشگاه استقلال حضور داشته باشید. مباحث به طول انجامید و در نهایت به سمتی رفت که وکیل ایشان اعلام کرد که ما پیشنهاد رسمی خود را مطرح کردیم.

او در ادامه با خواندن نامه ارسال شده، اظهار کرد: امیدواریم همه چیز خوب باشد. ساعت‌ها وقت برای جلسه با اعضای هیات مدیره و همچنین شما داشتیم. ما با رویکرد مثبت آمدیم تا مشکلات را حل کنیم. ما منتظر رای فیفا نماندیم و در مورد مسائل اقتصادی با بسیاری از مدیران، ۷۰۰ هزار یورو برای پیش پرداخت و یک میلیون حقوق سالانه برای شما تضمین کنیم اما من اجازه دادن هر مبلغی بیش از این را ندارم و فکر می‌کنیم که این یک پیشنهاد بسیار خوب برای شماست و امیدوار هستیم که استراماچونی با ما موافقت کند. در پایان ضروری است که بگویم که امکان پرداخت بیش از این وجود ندارد و امیدوارم در پیشنهاد خودتان تجدید نظر کنید.

مدیرعامل استقلال گفت: در مقابل این مکاتبه ما، از سال گذشته و بر اساس مطالبه استراماچونی و جرایم دیرکرد، جریمه ۵ درصد روزشمار و ماهی ۱۰ هزار دلاری که محاسبه شده است، استراماچونی ۵۲۰ هزار دلار از ما طلب داشته است و در این پیشنهاد حتی مبلغ ۷۰۰ هزار یورو پیشنهاد کردیم و برای فصل جدید و با توجه به قرارداد قبلی هم مبلغ یک میلیون یورو مطرح کردیم. شکایتی ۲۸۵ صفحه‌ای که ایشان به فیفا داده است، بیش از دو میلیون یورو است و محاسبه کردیم که اگر قرار باشد این را یک باره پرداخت کنیم، بیاییم یک میلیون و ۷۰۰ هزار یورو پرداخت کنیم و با ۳۰۰ هزار یورو کمتر، او سرمربی استقلال شود و با این کار از بیت المال دفاع کنیم و در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنیم. ضمن اینکه مهلتی هم برای پرداخت این پول داشته باشیم.

سعادتمند افزود: در پیشنهاد دوم ایشان، آقای فدریکو اعلام کرد، من می‌توانم روی این احتمال کار کنم و می‌گویم که این نظر ماست. ۹۰۰ هزار یورو برای بستن پرونده در فیفا پیشنهاد می‌دهیم و یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار یورو برای فصل بعد می‌خواهیم، وقتی با این ارقام موافقت کردید، برای بازگشت استراماچونی توافق می‌شود. در واقع ما چیزی حدود دو میلیون و ۴۰۰ هزار یورو پیشنهاد رسمی از طریق فدریکو پاستورلو دریافت کردیم. ما نیز اعلام کردیم که توان پرداخت این پول را نداریم. با این حال در مذاکرات بعدی اعلام کردیم که ما برای آمدن استراماچونی آماده‌ایم ۷۰۰ هزار تا را به ۸۰۰ هزار یورو تبدیل کنیم و آن پول را جهت بدهی‌های گذشته و بستن پرونده در فیفا در دو قسط پرداخت می‌کنیم.
مدیرعامل استقلال ادامه داد: قرار بر این شد تا ۴۰۰ هزار یورو در ۲۰ روز آینده و ۴۰۰ هزار یورو قبل از این‌که او به ایران پرواز کند و هدایت تیم را بر عهده بگیرد پرداخت کنیم. فصل بعد هم گفتیم مبلغ دو میلیون یورویی که ایشان گفته بودند را با این پروسه برطرف می‌کنیم و دیگر پرداختی برای سال جدید نداشته باشیم. بازهم اینجا می‌توانست مقرون به‌صرفه باشد و گفتیم که ما یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار یورو به استراماچونی پرداخت می‌کنیم و این را حتی از چند هوادار عزیز توانستیم جلو ببریم اما پاستورلو به ما گفت که من‌ نتوانستم استراماچونی را متقاعد کنم. رقم درخواستی پایین است و باید به آن مبلغ نزدیک شود.

او تاکید کرد: دوستانی که می‌گویند هیج مذاکره‌ای انجام نشده است، این (به سند مذاکرات اشاره می‌کند) متنی است که برای ما ارسال شده است. در بند اولی که آمده است، اشاره شده که باید ۹۰۰ هزار یورو پرداخت شود. استراماچونی در کشور بسیار محبوب شد اما این محبوبیت‌ها بر نرخ ایشان اضافه کرد. من هرگز نمی‌توانم محبوبیت او را در هوادار کم کنم و معتقدم این محبوبیت همچنان باقی است اما بندهایی که اعلام شده را به شما می‌گویم.

ادامه دارد…

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.