سعیدلو در دیدار هیات سوری: این دوران سخت هم خواهد گذشت

به گزارش خبرآنلاین، علی سعیدلو در دیدار قائم مقام نخست‌وزیر سوریه، اظهار داشت:‌ حضور هیات سوری در تهران بیانگر روابط راهبردی دو کشور است و امیدوارم سفر هیات سوری در ماه مبارک رمضان باعث ارتقای سطح همکاری‌ها در بخش‌های مختلف بویژه عرصه‌های اقتصادی شود.

وی با بیان این‌که اقدامات تروریستی علیه مسئولین و مردم سوریه بیانگر آن است که دشمنان در اهداف شوم خود شکست خورده‌اند، تصریح کرد: امروز دشمنان کشور سوریه با اعمال برخی تحریم‌ها، عملیات‌های تروریستی و همچنین فشارهای اقتصادی به دنبال آن هستند تا از این طریق بر مردم و دولت سوریه فشار وارد کنند، اما مطمئن هستیم که در این بخش نیز با شکست روبه‌رو خواهند شد.
قائم‌مقام نخست وزیر سوریه نیز در این دیدار به روابط مستحکم و عالی تهران – دمشق اشاره کرد و خواستار افزایش سطح همکاری‌های سیاسی و اقتصادی شد.
وی در این دیدار با قدردانی از مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران و توطئه‌های اخیر علیه سوریه افزود: روابط دو کشور روابطی است که براساس همکاری مشترک برقرار شده و در حال حاضر نیز بیش از ۱۰۰سند همکاری بین دو کشور در حال اجراست.

اهم اظهارات معاون امور بین الملل رییس جمهور به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت در ادامه می آید:
*دو کشور ایران و سوریه باید در تمامی زمینه‌ها از جمله عرصه‌های اقتصادی سطح همکاری‌های خود را افزایش دهند و جمهوری اسلامی ایران در این زمینه هیچ محدودیتی ندارد.
* مردم سوریه امروز توانسته‌اند به خوبی در برابر هجمه‌های دشمنان ایستادگی کنند و این رمز پیروزی ملت سوریه بر دشمنان خود است.
*مستکبرین با دروغ‌پردازی‌هایشان به دنبال آن هستند تا اهداف شوم خود را به افکار عمومی جهانیان القاء کنند، اما رفت و آمدهای مسئولین دو کشور ایران و سوریه و دیگر ملت‌های مستقل با یکدیگر، بیانگر آن است که این کشورها تنها نیستند و هیچگاه نیز تنها نخواهند ماند.
* امروز جمهوری اسلامی ایران و سوریه دو کشور قدرتمندی هستند که علاوه بر گسترش روابط دو جانبه می‌توانند بر معادلات منطقه‌ای و جهانی تأثیرگذار باشند.

*جمهوری اسلامی ایران امروز از توانمندی بالایی برخوردار است و آمادگی دارد تجربیات و توانمندی‌های خود را در اختیار کشور دوست و برادر سوریه قرار دهد.

* دوران سخت نیز خواهد گذشت و آینده روشن در انتظار ملت‌های آزاده و عدالت‌خواه است. رمز عبور از شرایط فعلی مقاومت است که دولت و ملت سوریه به خوبی آن را درک کرده و به اجرا گذاشته‌اند.

/۲۷۲۱۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.