سفرهای خارجی نمایندگان مجلس باید هدفدار و نتیجه بخش باشد

قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد ،جاجرم و مانه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در مجلس هشتم در راستای تقویت دیپلماسی پارلمانی بیشترین سفرهای خارجی نمایندگان انجام گرفته است ، افزود: انجام سفرهای خارجی نمایندگان باید با توجه به هزینه های سنگین ثمره ی نتیجه بخشی را برای نظام و ملت به همراه داشته باشد.

وی در ادامه با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مجلس باید زنده و سالم باشد، گفت: نمایندگان باید حضور فعال و مفیدی را در مجلس چه در عرصه ملی و چه در عرصه بین المللی داشته باشند، بنابراین سفرهای خارجی نمایندگان باید گویای یک مجلس سالم و زنده باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در عین حال یادآور شد که کمیسیون ها باید برای انجام سفرهای خارجی و داخلی تدابیری را بیاندیشند تا سفرها هدفدار و نتیجه بخش باشد.

وی تصریح کرد انجام سفرها فقط با هدف سفر نباشد و از سویی نمایندگان دقت داشته باشند سفرهایی که به نفع نظام وملت هست، باید صورت گیرد.

بنا به یک آمار در مجلس هشتم ، تعداد هزار و ۵۵۲ سفر انجام شده است. این شامل سفرهای رسمی نمایندگان مجلس در قالب مناسبات پارلمانی، سفرهای نمایندگان مجلس با هیات وزیران و سفرهای انفرادی و دسته جمعی غیررسمی نمایندگان است.

به عبارتی دیگر تا ابتدای بهمن سال گذشته، ۷هزار و ۲۰۰ روز سفر، در مجلس هشتم به ثبت رسید.

سیام/۹۲۵۰ ۱۴۱۸***

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۱۸۵۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.